اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نطق‌های میان‌دستور نمایندگان مجلس | اخذ تضمین برای برچیدن تحریم‌ها دفاع از حق ملت است

نماینده تاکستان در مجلس گفت: اخذ تضمین برای برچیدن تحریم‌ها از مصادیق دفاع از حق ملت است.

نطق‌های میان‌دستور نمایندگان مجلس | اخذ تضمین برای برچیدن تحریم‌ها دفاع از حق ملت است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز سه شنبه هفتم تیر پارلمان به ایراد نطق های خود پرداختند که متن آن‌ها به شرح ذیل است:

رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت:  سنت وحدت قوا، سنت بسیار خوبی است لذا انتظار دارم که روسای قوا نظارت کنند که این اتفاق در سطح استان و شهرستان نیز صورت گیرد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس با اشاره به روند مذاکرات گفت: گرچه شیفتگان مذاکره با آمریکا به دشمن بدعهد زیاده خواه و پیمانشکن اعتماد کردند و بدون هیچ تضمینی برجام را امضا کردند و بدلیل همین فقدان تضمین بود که ترامپ دیوانه برجام را رد کرد و از آن خارج شد و حقوق ملت ما را ضایع نمود، اعلام می کنم مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته ای در 16 گزارش، صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ایران را تایید کرد.

وی افزود: ما خواستار توافقی قیمتی نه به هر قیمت هستیم که صورت گیرد بنابراین به دولت محترم اعلام می کنم که محکم بر مواضع خود ایستادگی کنند و تضمین های لازم رو اخذ کنند. مسئله ای که ماشه باشد و ترس داشته باشیم، در برجام نباشد. ما بعنوان نماینده مردم از حقوق ملت دفاع خواهیم کرد. یکی از مصادیق دفاع از حقوق ملت، از بین رفتن تحریم ها است. تحریم ها باید برچیده شود و باید تضمین های لازم گرفته شود.

رحمانی با اشاره به مسائل مجلس افزود: هر نماینده در مجلس، نماینده کل ملت است. قانون اساسی می گوید که نماینده در برابر تمام ملت مسئول است. فرمایشات برخی از بزرگان را برخی تفسیر به رای نکنند. مجلس مرکز همه قدرت ها و قانون ها می باشد بنابراین نباید مجلس را تضعیف کرد.

وی ضمن تشکر از سفر هیات دولت و رییس جمهور به استان قزوین بیان کرد: اجرای قانون رتبه بندی معلمان، ساماندهی کارکنان دولت، حل مشکل حق التدریسی ها و شرکتی ها از مسائل اساسی ما است.

نماینده مردم تاکستان در مجلس خاطر نشان کرد: از دولت و وزرای محترم می خواهم جاده بسیار مهم، ملی و استراتژیک آقچه کند- تاکستان-نیکویه را تکمیل کنند همچنین افزایش تخت های بیمارستانی که 100 تخت اضافه شده و ماده 23 نیز برای آن اخذ شده، باید 400 میلیارد تومان از اعتبارات دوهزار میلیاردی تومانی استان قزوین برای آن دیده شود از طرفی نیز منطقه ویژه اقتصادی بسیار روند کندی دارد لذا از مسئولان می خواهم که اقدامات لازم را انجام دهند. چرا این پروژه ملی یک سال است که درجا می زند؟ تامین گازوئیل و سوخت چاه های عمیق مورد نیز توجه قرار گیرد.

علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی  در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و شهدای هفتم تیر خصوصا شهید بهشتی، گفت: مسئولیت سنگینی بر عهده مجلس انقلابی است و از اول انقلاب هر کاری بزرگی که توانسته‌ایم انجام بدهیم با انگیزه الهی و به برکت اعتماد به نفس و اعتقاد به اینکه ما می‌‎توانیم بوده است.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: باید با احساس وظیفه، روحیه جهادی و تلاش شبانه روزی برای پیشرفت ایران اسلامی و کارآمدی نظام دینی، حقیقتا خدا را در نظر بگیریم و با انگیزه الهی در راستای انسجام، وحدت و هم افزایی فی‌مابین دولت مردمی سیزدهم، مجلس انقلابی و قوه قضائیه گام برداریم و با اتخاذ مواضع حکیمانه، انقلابی و منطقی در این دوره مجلس به مطالبات مقام معظم رهبری دقت و توجه جدی داشته باشیم و بدانیم شهدای عزیز ناظر هستند و همه ما مدیون شهدا هستیم و مهم انقلابی ماندن است.

وی عنوان کرد: به عنوان سرباز ولایت صریح، شفاف، با صداقت و صلابت تمام می‌گویم ضمن اینکه عهد و پیمان با شهدا داریم آماده‌ایم با روحیه انقلابی و استکبار ستیزی برای دفاع از کیان ایران اسلامی آبرو و جان خود را تقدیم کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، افزود: همه می‌دانیم که دشمنان انقلاب اسلامی سرمایه‌گذاری سنگینی کرده که با ایجاد پروژه ناامیدسازی و تردید در اذهان ملت ایران اسلامی، بتوانند توطئه‌های خود را پیش ببرند و هجمه سنگین اقتصادی، فرهنگی و عملیات روانی را داشته باشند. باید مراقب باشیم تا غفلت نکنیم و قدر شناس ولایت باشیم و نکند خدای ناخواسته مردم عزیز و فهیم خصوصا قشر ضعیف جامعه را فراموش کنیم.

حدادی، گفت: ضمن اینکه معایب عملکردی برخی از مسئولین و دولتمردان را تذکر و مورد سوال قرار می‌دهیم که وظیفه خادم ملت بودن همین است؛ حمایت صادقانه، شفاف و منطقی از دولت سیزدهم که در این پیچ سخت تاریخی تنها دولت جامع با تفکر ناب اسلامی است را برخود وظیفه و تکلیف شرعی می‌دانیم.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: برای چندمین بار به وزیر آموزش و پرورش تذکر می‌دهم هرچه سریع‌تر طرح رتبه بندی معلمان به صورت عادلانه اجرایی شود. سوال بنده این است که علت تاخیر در اجرای رتبه بندی معلمان چیست؟

وی افزود: از رئیس جمهور درخواست دارم هرچه سریع‌تر وزیر پیشنهادی خود را برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به مجلس معرفی کند و همسان سازی بازنشستگان کارگری تامین اجتماعی را با رعایت عدالت اجتماعی باید اجرا کند.

وی خطاب به رئیس جمهور، گفت: مردم عزیز کشور تحت فشار تورم و گرانی شدیدی هستند. درخواست داریم تا نسبت به کاهش تورم، گرانی، نظارت و کنترل بازار اقدامات موثری را انجام دهید و با انسجام و اتحاد مشکلات مردم را کاهش دهید.

حدادی، تصریح کرد: برای چندمین بار به رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه تذکر می‌دهم با توجه به جمعیت بیش از 3 میلیون و 500 هزار نفری استان البرز و مهاجر پذیر بودن آن نسبت به افزایش و اختصاص بودجه این استان نگاه ویژه‌ای داشته باشید و شاخص‌های محرومیت برای استان البرز را بازنگری نمایید.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: دستور ویژه جابجایی زندان قزالحصار به خارج از استان البرز با توجه به آسیب‌های اجتماعی که در منطقه به وجود آورده است صادر شود.

حدادی در تذکر به وزیر بهداشت و درمان و طرح سوال از وی، عنوان کرد: احداث بیمارستان شهر جدید مهستان، احداث بیمارستان شهرستان چهارباغ، احداث بیمارستان نیمه تمام شهرستان طالقان، کمبود پزشک متخصص و تجهیزات پزشکی برای بیمارستان شهرستان نظرآباد و ساوجبلاغ، یک دستگاه MRI برای بیمارستان امام جعفر صادق (ع) هشتگرد و یک دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان نظرآباد، ایجاد پنجره واحد برای اعزام پزشک متخصص که نیاز منطقه است برای بیمارستان‌های شهرستان‌های هشتگرد و نظرآباد، تکمیل درمانگاه فوق تخصصی هشتگرد وبرقراری فوق العاده خاص جهت کادر سلامت از جمله اقداماتی است که باید انجام شود.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی در تذکر به وزیر راه و شهرسازی خواستار ایمن سازی و احداث تونل جاده طالقان به هشتگرد، بهسازی و تعریض جاده سهیلیه، تعریض و بهسازی جاده تهراندشت، بهسازی جاده قاسم آباد به تنکمان شد.

سیداحمد رسولی نژاد نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: سالروز شهات مظلومانه دکتر بهشتی و سایر شهدای فاجعه هفتم تیر گرامی باد،دو روز قبل در خصوص وضعیت مدیریت ضعیف و ناکارآمد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به رئیس جمهور و وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی تذکر دادم چرا که ما نماینده دولت نیستیم ما پشتیبان منافع مردم هستیم . منافع ملی و مردم خط قرمز ماست لذا منتظر اقدام قاطع و عاجل در این خصوص هستیم در غیر این صورت به سایر وظایف قانونی من جمله استیضاح عمل می کنم.

وی با اشاره به سرقت چند هفته قبل از بانک ملی اظهار داشت: ما با امام جمعه محترم در برخورد قاطعانه با سارقان موافقیم اما در کنار این موضوع بهتر نبود با آن دسته از صاحب منصبان، فرقی نمی کند قاضی،نماینده،وزیر،برادر رئیس جمهور،معاون وزیر،برادر رئیس جمهور،برادر معاون اول،دختر وزیر، مدیرعامل شرکت دولتی و غیره که مفسد اقتصادی بودند و به بیت المال خیانت کردند و به قول خودشان سهم خود را از سفره انقلاب برداشتند هر چند اندک بودند نیز با اشد مجازات برخورد شود؟

وی افزود: گر چه بهتر بود در دید عموم گردنشان زده می شد اما حداقل در یکی از میادین این دستهایی که به سوی بیت المال دراز شد قطع می شد بلکه تاثیرگذار تر بود، در سالهای ابتدای انقلاب برای خدمت به مردم و جهاد و شهادت رقابت بود گرچه همان زمان هم عده ای اندک به فکر ثروت اندوزی و رفاه بودند و پس از پایان جنگ رئیس جمهوری آمد با افکار لیبرالی و اشرافی گری که پایه گذار زندگی اشرافی برخی مقامات و ایجاد فاصله با مردم شد، مقدمه اختلاف، رشوه خواری و مفاسد اقتصادی.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سال پانزدهم است که همراه مسئولین ادارات از محلات شهرها شهرک ها و روستاهای دوشهرستان به طور مرتب دیدار دارم،در یکی از این دیدارها رئیس شورای اسلامی یکی از روستاها گفت "ما در دو دهه اول انقلاب زندگی خود را داشتیم،همه ادارات کمک و حمایت از کشاورزی و باغداری و دامداری می کردند اما سالهاست دچار مشکل شدیم و باید قوانین به نفع مردم تغییر کند.به طور مثال دولت مصوبه ای در مورد حریم رودخانه ها دارد که در مورد مناطق کوهستانی مشکل ساز است و این حریم 150 متر به فشار بر مردم منجر می شود این باید اصلاح شود چراکه زمین های مردم در اختیار سازمان آب قرار گرفته و آن را تملک کردند و به کسان دیگر اجاره می دهند.

 

مهدی شریفیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی نیز در نطق میان دستور خود با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد وخاطره شهید آیت الله بهشتی گفت: برادرانِ عزیز و خواهران گرامی؛ امروز و در شرایطی که تحولات بین المللی وارد مرحله ای حساس و پیچیده شده و  جنگ میان قدرت‌های جهانی در کنار خشکسالی و تَبعات تَغییرات اقلیمی،  تاثیر ویرانگری بر امنیت غذایی جهان گذاشته، اقدام شجاعانه دولت سیزدهم در اصلاحِ نظام اقتصادی، با هدف کاستن از تبعات این تهدیدات گسترده بین المللی، اقدامی صحیح و درست بوده و ضروریست دیگر ارکان نظام، در کنار دولت، هر‌چه‌ سریع‌تر با تنظیم سیاست‌ها و برنامه‌های مناسب، برای عبور موفق از این گذر تاریخی، به‌صورت مجاهدانه و شبانه‌روزی تلاش کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت  از ظرفیت جامعه نخبگانی بهترین استفاده را کند، تاکید کرد: در کنار این اقدامات مثبت، شایسته بود دولت برای همراهی بهتر  و بیشتر مردم عزیز و جامعه نخبگانی نسبت به تدوین پیوست رسانه ای و تبیین اهداف این اقدام اقتصادی عدالت محور، اهتمام جدی تر می داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: در بُعدِ داخلی  چند مسئله باید موردِ توجه دولتِ قرار گیرد؛ مردم و نمایندگانِ مجلس، محدودیت‌هایِ دولت سیزدهم در شرایطِ سخت اقتصادی را درک می‌کنند. در برابرِ تحریم‌های سنگین و مسائل انباشته کشور که میراث دولت‌های گذشته بوده، دیپلماسی فعال اقتصادی دولت سیزدهم با کشورهای همسایه و تلاش های شبانه روزی و حضور در بین مردم با تدارک سفرهای استانی، قابل تقدیر است.

شریفیان با انتقاد از عملکرد نامناسب مدیران تصریح کرد: با این وجود علیرغم گذشت بیش از یازده ماه از فعالیت دولت سیزدهم و به دلیل ناکارآمدی برخی از مدیران، شاهد ارائه خدمات نامطلوب به مردم هستیم که باید سرعت فعالیت بخش‌های مختلف دولت، به‌صورت هم‌زمان افزایش پیدا کرده و به رده‌های میانی، استانی و شهرستانی،گسترش یابد و هرچه سریع‌تر نیروهای پرتلاش و جهادی جایگزین نیروهای ناتوان گردند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران اظهار کرد: از دولت سیزدهم انتظار می‌رود با تلاش بیشتر و برنامه ریزی بهتر، نسبت به رفع دغدغه‌های مردم منجمله؛ تامین معیشت و سلامت،تهیة مسکنِ مناسب، ایجادِ عدالت در نظامِ پرداختِ حقوق، رسیدگی به آسیب‌هایِ اجتماعی، ایجاد زیرساخت‌هایِ تولید انرژی، استفاده از ظرفیت‌هایِ داخلی و دانش‌بنیان، توسعة متوازن اشتغال، ساماندهیِ بازار سرمایه و کاهشِ تورم، ارتقاء سطحِ روابط دیپلماسی اقتصادی، افزایش امکانات و زیرساخت‌های فرهنگی، و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، اقدام کند.

شریفیان  یادآور شد: توقع دیگر از دولت سیزدهم اینست که، در تسهیل حضورِ مردم در زیارت اربعین حسینی تلاش جدی و عملیاتی کند و در این امر باید کلیه دستگاه‌های دولتی و نهادهای حاکمیتی، مردم و گروه‌های جهادی را در برگزاری هر چه باشکوه تر این رویداد تمدن‌ساز همراهی کنند.

نماینده مردم تهران در ادامه با اشاره مشکلات حوزه انتخابیه خود گفت: در این فرصت در خصوصِ مسائل و مشکلات مردم شریف شهرستان اسلامشهر  نکاتی را متذکر می‌شوم؛ شهرستان اسلامشهر با جمعیتی بالغ بر 700 هزار نفر که با جمعیت چند استان کشور برابری می‌کند، به دلیل نبودِ نمایندة بومی و آگاه به مشکلات آن، در ده دوره گذشته مجلس، از لحاظ زیرساخت‌های آموزشی، درمانی، فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، حمل و نقل و امنیتی در بخش‌هایِ مرکزی اسلامشهر، چهاردانگه و احمدآباد مستوفی با  محرومیت های جدی روبرو بودِ.

وی ادامه داد: بحمدالله توانستیم با تدوین اطلس نظامِ مسائل شهرستان اسلامشهر که در اختیار سران قوا قرار گرفته، نقشه راه روشنی برای برنامه ریزی و انجام اقدامات برای مسئولان ترسیم کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول