اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

تصویب ۱۳۵ میلیارد تومان اعتبار بیابان‌زدایی شرق کرمان طی سه ماهه اول امسال

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: در سال ۱۴۰۱ به کمک سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در قالب ردیف‌های مختلف در قانون بودجه تقریبا حدود ۱۳۵ میلیارد تومان تا به امروز مصوب شده که ما در شرق استان در قالب بیان‌زدایی هزینه کنیم.

تصویب ۱۳۵ میلیارد تومان اعتبار بیابان‌زدایی شرق کرمان طی سه ماهه اول امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از فهرج، حسین سعیدنیا فرماندار فهرج امروز در کارگاه آموزشی بیابان‌زدایی اظهار کرد: وسعت شهرستان فهرج ۵ هزار کیلومتر است که ۴هزار و ۴۰۰ کیلومتر آن بیابان و ۱۰۰ کیلومتر کانون فرسایش بادی شدید دارد.

 وی بیان کرد: حرکت شن‌های روان و طوفان‌های شن سالیانه خسارات زیادی به بخش کشاورزی، راه‌های روستایی این شهرستان وارد می‌کند و سالیانه چندین روز به‌دلیل وزش طوفان شن این شهرستان تعطیل می‌شود.

فرماندار فهرج  افزود: در اثر حرکت شن‌های روان روستای ده‌میر شیر در بخش نگین کویر فهرج خالی از سکنه شده و چندین روستا نیز در معرض تخلیه از سکنه هستند که ضرورت دارد اعتبارات بیایان‌زدایی و مهار شن‌های روان در این شهرستان تخصیص یابد.

تصویب ۱۳۵ میلیارد تومان اعتبار بیابان‌زدایی

مهدی رجبی‌زاده مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان اظهار کرد: شرق استان کانون‌های اساسی مقابله با فرسایش بادی در استان کرمان است که در برنامه‌ریزی کاری سازمان منابع طبیعی کشور قرار دارد.

وی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۷۰میلیارد تومان اعتبار در قالب پروژه‌های مختلف برای مقابله با بیابان‌زایی هزینه کرده‌ایم و در سال ۱۴۰۱ به کمک سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در قالب ردیف‌های مختلف در قانون بودجه تقریبا حدود ۱۳۵میلیارد تومان تا به امروز مصوب شده که ما در شرق استان در قالب بیان‌زدایی هزینه کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان در ادامه گفت: اقدام مهمی که در استان در حال پیگیری هستیم و توانستیم مصوبه آن را بگیریم، در سفر ریاست جمهوری تمام بسته‌ ایجاد یک ردیف اعتباری مستقل برای مقابله با فرسایش بادی در شرق استان کرمان در برنامه هفتم است که امیداریم با حمایت مسؤولان استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی موفق شویم در برنامه هفتم این ردیف را ایجاد و پایدار کنیم.

رجبی‌زاده اضافه کرد: چنانچه این ردیف ایجاد شود، حدود یک‌هزار میلیارد تومان در برنامه اعتبار نیاز داریم که صرف برنامه‌های مختلف آبخیزداری و در پایین‌دست مقابله با فرسایش بادی در منطقه شرق استان انجام دهیم.

انتهای پیام/۸۰۰۱۳/ب/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول