اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

بیش از ۶۳ درصد از مدارس غیردولتی گنبدکاووس استحکام بنا ندارند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس گفت: از ۵۶۰ مدارس مجود در شهرستان تعداد ۱۲۹ مدرسه غیردولتی بوده و از این تعداد ۸۲ مدرسه، بیش از ۶۳ درصد مدارس غیردولتی استحکام بنا ندارند.

بیش از ۶۳ درصد از مدارس غیردولتی گنبدکاووس استحکام بنا ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، کمال‌الدین نظرنژاد مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس در جلسه شورای آموزش و پرورش اظهار کرد: در تابستان امسال سه کانون در رشته‌های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی و غیره کلاس‌های اوقات فراغت را برای دانش‌آموزان و فرهنگیان برگزار می‌کنند.

وی گفت: یک کانون در بخش «داشلی برون» واقع بوده و رشته‌های خطاطی، قالبیبافی، عکاسی، آشپزی، مشاوره خانواده و غیره را در فصل تابستان برگزار می‌کند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس با اشاره به فعالیت‌های قرآنی و راه‌اندازی قرارگاه و پایگاه قرآنی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های قرآنی در یک حرکت جدید با مرکزیت قرآنی انجام شده و دارالقرآن مبین در بخش‌های مختلف آموزش قرآن را عهده‌دار است.

نظرنژاد ادامه داد: علاوه بر این دارالقرآن سه مکتب خانه و یک مسجد شاطبی اهل سنت نیز فعالیت‌های قرآنی داشته و در این مسجد حدود ۳۰۰ دانش آموز از نقاط مختلف استان برای آموزش و حفظ قرآن کریم تحصیل می‌کنند، بیش از ۷۵۰ دانش آموز اهل سنت در سال در این مکتب خانه‌ها و مسجد شاطبی مشغول فراگیری قرآن هستند.

وی عنوان کرد: امسال در مسابقات قرآنی مرحله شهرستانی ۱۳۵ مدرسه با ۵ هزار دانش آموز شرکت کردند‌.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس یکی از چالش‌های شهرستان را قبولی دانش آموزان در دانشگاه فرهنگیان نام برد و بیان کرد: متاسفانه در برخی از حوزه‌ها به ساخت وساز و بازسازی برخی بناها توجه نشده و مکان دانشگاه فرهنگیان با قدمت ۸۰ ساله از این نوع بناها بوده که به دلیل عدم فضای مناسب و خوابگاه امکان پذیرش دانشجو از مرکز وجود نداشته باشد‌.

نظرنژاد ابراز کرد: با توجه به اینکه در سال گذشته دو رشته جدید تربیت بدنی و امور تربیتی در این دانشگاه اضافه شد تلاش داریم تا فضای مناسب برای تحصیل دانشجویان جدید ورود تأمین کنیم.

وی گفت: در حال حاضر در هفته ۲۰ هزار ساعت معادل ۸۳۵ نفر نیروی انسانی در آموزش و پرورش کمبود داریم که تحصیل در دانشگاه فرهنگیان می‌تواند کمک بزرگی به تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش از این بخش باشد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: اداره کل نوسازی استان بر استحکام بنا مدارس غیردولتی در سال تحصیلی جدید تاکید دارد و با توجه به اینکه بیشتر مدارس غیردولتی استیجاری بوده  امکان استحکام بنا در بسیاری از مدارس سخت است.

نظرنژاد بیان کرد: تعداد ۵۶۰ مدارس در شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۱۲۹ مدرسه غیردولتی بوده و از این تعداد ۸۲ مدرسه،  بیش از ۶۳ درصد مدارس غیردولتی  استحکام بنا ندارند.

وی ابراز کرد: عدم حمایت از موسسین این مدارس برای پرداخت وام، اخذ مبالغ بالا ناظرین اداره کل نوسازی برای بازدید از مدارس از جمله مشکلات این مدارس است.

* تیم کارشناسی برای تعیین فضای مناسب برای دانشگاه فرهنگیان تشکیل شود
مهدی دهرویه فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: یک تیم کارشناسی قوی طی دو سه روز آینده تشکیل و در چند روز آینده تمامی فضاها و ظرفیت‌های موجود شهرستان را برای در نظر گرفتن یک فضای مناسب برای استقرار دانشگاه فرهنگیان بررسی کند.

وی اظهار کرد: از ظرفیت شورایی آموزش و پرورش در راستای استفاده از خردجمعی برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش استفاده شود.

فرماندار گنبد کاووس تصریح کرد: در جلسه آینده آموزش و پرورش تمام منابع درآمدها و هزینه‌های خود را استخراج کرده و در راستای اطلاع‌رسانی و شفاف سازی اعلام کند.

دهرویه خاطرنشان کرد: اطلس جمعیت دانش‌آموزی و مکان‌های مدارس در شهرستان تهیه شود تا از ظرفیت خیرین در احداث مدارس استفاده کنیم.

انتهای پیام/۲۳۰۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول