اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کشت ۵۴۰ هکتار گردو در باغ‌های دامغان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: ۵۴۰ هکتار گردو در باغ‌های مناطق رودبار، تویه دروار، سیاه‌کوه و طزره شهرستان دامغان کشت شده است.

کشت ۵۴۰ هکتار گردو در باغ‌های دامغان

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، علی‌اصغر امامیون مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: گردو یکی از محصولات خشکبار و ارزشمند در کشور بوده که علاوه بر ارزش غذایی بالا از جایگاه ویژه‌ای در تجارت خشکبار برخوردار است.

وی گفت: در شهرستان دامغان ۵۴۰ هکتار باغ‌های گردو در مناطق رودبار، تویه دروار، سیاه کوه و طزره کشت شده است که از لحاظ کیفی شاخص هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان افزود: به دلیل تغییرات اقلیمی در سال‌های اخیر و وقوع سرمای دیررس بهاره در بسیاری از مواقع موجب خسارت به شاخه و میوه این درختان می‌شود.

امامیون ادامه داد: ازاین‌رو برای برطرف کردن این معضل راهکار شناسایی و معرفی ارقام دیر گل با مقاومت به سرما و آفات و بیماری‌ها انجام شده است.

وی تصریح کرد: امسال به‌صورت الگویی تعداد ۳۵۰ اصله درخت با روش سرشاخه کاری در منطقه رودبار اصلاح و این طرح از اوایل اردیبهشت‌ماه با روش پیوند تاجی عملیات سرشاخه کاری اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان بیان کرد: در زمان اجرای این طرح، کارگاه‌های آموزشی پیوند گردو نیز برای کشاورزان برگزار شده است.

امامیون با بیان اینکه امیدواریم توسعه این روش کار مؤثری باشد، خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح از محل اعتبارات باغبانی مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول