اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واژگونی قطار مسافری آمریکایی در پی برخورد با کامیون کمپرسی+فیلم و عکس

یک قطار مسافری در آمریکا با ۲۴۳ سرنشین در پی برخورد به یک کامیون کمپرسی روی ریل، از ریل خارج شد و گفته می‌شود چندین کشته و زخمی برجا گذاشته است.

واژگونی قطار مسافری آمریکایی  در پی برخورد با کامیون کمپرسی+فیلم و عکس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های آمریکایی بامداد سه‌شنبه از وقوع حادثه ریلی برای یکی از قطارهای مسافربری شرکت بزرگ «اَمتِرَک» در ایالت میزوری خبر دادند.

شبکه انگلیسی «صدای آمریکا» گزارش داد که این قطار با ۲۴۳ مسافر حین حرکت از مبدأ شیکاگو به کانزاس، در نزدیکی شهر مِندون به یک کامیون کمپرسی که روی ریل قرار داشت، برخورد می‌کند.

طبق این گزارش، تعداد زیادی از واگن‌های این قطار مسافربری از ریل خارج شده و علی‌رغم نبود آمار دقیق، اما گفته می‌شود تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها در این حادثه احتمالا بالا است.

خبرنگار این شبکه به نقل از ساکنان نزدیک محل حادثه که ابتدا به قطار آسیب‌دیده رسیده‌اند، گفت که چندین کشته و زخمی در این حادثه وجود دارد و حداقل ۷ واگن از این قطار به‌طور کامل واژگون شده‌اند.

وبگاه «دیلی میل» نیز که از شرکت امترک درباره این حادثه سوال پرسیده بود، نوشت: «امترک در ایمیلی تایید کرد که قطار شماره ۴ ساوث‌وِست چیف که از لس‌آنجلس به شیکاگو در حرکت بود، حوالی ساعت ۱۳:۴۰ (به وقت محلی) به یک کامیون برخورد کرده و در شهر مندون واقع در ایالت میزوری از ریل خارج شد».

دیلی‌میل با «تکان‌دهنده» توصیف کردن تصاویر منتشر شده از قطار حادثه‌دیده، گزارش داد: «مسافران وحشت‌زده با شکاندن شیشه‌های پنجره‌های قطار سعی در خارج شدن دارند و فعلا فقط نیروهای امدادی محلی به منطقه اعزام شده‌اند».

«مایک پارسون» فرماندار ایالت میزوری در بیانیه مقدماتی گفت: «وضعیت فجیعی است، می‌دانم که چند واگن از ریل خارج شده‌اند. ما همچنین باور داریم که تلفاتی وجود دارد، البته هنوز بسیار زود است. هر زمانی که یک قطار و چند واگن از ریل خارج شود، بسیار تأسف‌بار است، امروز روز خوبی نیست».

هنوز آماری از تلفات دقیق این حادثه اعلام نشده و رسانه‌های آمریکایی منتظر دریافت اولین گزارش‌ها هستند.

این دومین حادثه برای قطارهای شرکت امترک - که با ۳۷۴ قطار در خاک آمریکا و کانادا فعالیت می‌کند - در روز دوشنبه (به وقت محلی) است. پیش از این، یک قطار دیگر امترک به خودروی سواری در شهر «ایست بِی» واقع در شمال کالیفرنیا برخورد کرده که سه کشته برجای گذاشت.

 

 

انتهای پیام/خ/ ت 61

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول