اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آنکارا: تحریم‌ها علیه ایران ناعادلانه است

وزیر امور خارجه ترکیه روز دوشنبه تاکید کرد که تحریم‌های تحمیل شده علیه ایران ناعادلانه است.

آنکارا: تحریم‌ها علیه ایران ناعادلانه است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه روز دوشنبه گفت که موضوع فلسطین و قدس آرمان ترکیه بوده و از آن دست نخواهد کشید.

وی که در کنفرانس خبری مشترک با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در آنکارا صحبت می‌کرد، افزود: «تحریم‌های تحمیل شده علیه ایران ناعادلانه بوده و امیدواریم که طرف‌های بین‌المللی به توافقی با تهران دست پیدا کنند».

وی همچنین گفت: «ما از تحریم‌ها علیه ایران حمایت نمی‌کنیم و آنها را صحیح نمی‌دانیم.» وزیر خارجه ترکیه ابراز امیدواری کرد توافق هسته‌ای حاصل شود.

از سوی دیگر حسین امیرعبداللهیان  امشب (دوشنبه) ششم تیر ماه پس از دیدار و گفت‌وگو با مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در آنکارا در نشست خبری مشترک با همتای خود ضمن تشکر از حسن استقبال و مهمان نوازی چاووش اوغلو گفت: همانطور بارها اعلام کرده‌ایم که در چارچوب سیاست همسایگی و همسایه محور جمهوری اسلامی ایران، توسعه و تعمیق و تحکیم روابط ایران و ترکیه در دستورکار جدی دولت آقای رئیسی قرار دارد.

امیرعبداللهیان به سفر جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران نیز اشاره کرد و افزود: آقای چاووش اوغلو را در جریان سفر آقای بورل به تهران و توافق برای ادامه مذاکرات برای رفع تحریم‌ها قرار دادم و امیدوارم در دور جدید گفت‌وگوهای ایران با طرف‌های مقابل به شرط رفتار واقع بینانه آمریکا و سه کشور اروپایی شاهد رسیدن به نقطه توافق باشیم. از رایزنی‌ها و مشورت‌های برادرم چاووش اوغلو در این موضوع و سایر موضوعات بهره‌مند شدم.

وی از حسن استقبال و مهمان نوازی چاووش اوغلو تشکر و تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران، امنیت ترکیه را امنیت جمهوری اسلامی ایران می‌داند و ما جز خیر برای منطقه و برای کشور دوست و برادر ترکیه نمی‌خواهیم.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول