اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نشت گاز سمی در بندر العقبه اردن با 10 کشته و بیش از 250 مصدوم

سخنگوی اداره امنیت عمومی اردن خبر داد که در پی نشت گاز سمی از یک تانکر در بندرگاه العقبه، 10 نفر کشته شده‌اند.

نشت گاز سمی در بندر العقبه اردن با 10 کشته و بیش از 250 مصدوم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «عامر السرطاوی» سخنگوی اداره امنیت عمومی  اردن بعد از ظهر امروز دوشنبه از انفجار یک تانکر حاوی گازهای سمی در بندرگاه العقبه خبر داد.

شبکه خبری «المملکه» به نقل از السرطاوی گزارش داد، در جریان این حادثه تا این لحظه، ۱۰ نفر کشته و ۲۵۱ نفر دیگر هم مصدوم شده‌اند. این گاز سمی از یک تانکر نشت کرده است.

وی گفت که متخصصان و گروه شناسایی مواد خطرناک تا این لحظه در حال بررسی این مخزن هستند تا بتوانند از نشت گاز جلوگیری کنند.

 

این مسئول اردنی با اشاره به تلاش متخصصان برای مهار این حادثه، تصریح کرد، ساحل جنوبی استان عقبه در پی نشت این گاز تخلیه شد.

این شبکه خبر داد، کشتی که در آن نشت گاز صورت گرفته به خاطر این بوده است که یک مخزن حاوی گازهای سمی از روی کشتی به پایین افتاده بوده است.

این در حالی است که محل نشست گاز با مناطق مسکونی فاصله زیادی دارد. افراد مصدوم به بیمارستان نظامی «هاشم» در شهر «لاعبه»، بیمارستان اسلامی و بیمارستان خصوصی دیگری منتقل شدند. یک بیمارستان صحرایی هم در نزدیکی بیمارستان هاشم دایر شد..

خبرنگار شبکه المملکه خبر داد، منطقه صنعتی که در منطقه جنوب شهر عقبه قرار دارد، به این منطقه نزدیک است. در ورودی شهرک صنعتی هم ممنوعیت عبور و مرور  برقرار است وتردد کامیون‌هایی که به بندر جدید العقبه می‌آیند، متوقف شده است.

به گفته وی، برای کنترل این حادثه نیروهای دریایی در نزدیکی کشتی حضور دارند. این حادثه هنگام جابجایی نفتکش مملو از این گاز سمی رخ داده است.

فیلم زیر از این حادثه منتشر شده است:

 

 

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول