اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  یادداشت

مشاوره| چه فیلم هایی برای کودکانمان انتخاب کنیم

خانواده ها بهتر است نسبت به تولیدات انیمیشنی، فیلم و سریال ایرانی و خارجی به درک و شناخت برسند بعد آن را در اختیار بچه ها قرار دهند تا تماشا کنند. هر فیلم و سریالی مناسب دیدن بچه ها نیست. تشخیص و آموزش آن ابتدا با خانواده و سپس اولیای مدرسه، معلمان و به طور کلی مسئولان فرهنگی است.

مشاوره| چه فیلم هایی برای کودکانمان انتخاب کنیم

گروه زندگی: این روزها تولید محتواهای زیادی در شبکه‌های نمایش خانگی در قالب فیلم و سریال و انیمیشن‌ها تولید و به آنها مجوز داده می‌شود که غیرفرهنگی و غیراسلامی به ویژه برای کودک و نوجوان و تهدید کننده امنیت روح و روان و اعتقادات عزیزانمان است. مخاطبان فارس پرسشی را با این مضمون که «چگونه از فرزندانمان در برابر فیلم ها و سریال های غیرفرهنگی محافظت کنیم» در خبرگزاری منتشر کرده اند. سیده زهرا موسوی، فعال فرهنگی و مشاور مذهبی خانواده در پاسخ به این سوال مخاطبان «فارس من» درباره نحوه محافظت از کودکان و نوجوانان در برابر محتواهای نامناسب می‌گوید: «گام نخست این است که خانواده ها نسبت به تولیدات شناخت پیدا کنند و بدانند  چه نوع آثاری باید برای بچه هایشان محدود شود حال چه فیلم های داخلی  باشد و چه خارجی».

وی در ادامه می‌گوید: «منتها به بهانه اینکه دیدن برخی محتواها نامناسب است، نباید بچه ها را کلا محدود و ممنوع کرد چرا که نسل جوان نیاز به رشد و آموزش دارد. ابتدا باید خودمان در این مسیر بلد راه شویم تا بتوانیم درست آنها را راهنمایی کنیم بعد که به سن مناسب رسیدند، خودشان می توانند تشخیص درست بدهند».

سیده زهرا موسوی دراین باره می‌گوید: «در ادامه مسئولین امور فرهنگی هم در داخل می بایست خیلی مراقب این دست آثار باشند و مجوز صادر نکنند ، مردم نیز مطالباتشان را به دست مسئولان برسانند تا نظارت صحیح صورت بگیرد و آثاری تأیید و تولید شود که در خور مردم باشد. نکته بعدی نیز آموزش و پرورش و اولیای مدرسه نیز بر نحوه صحیح انتخاب بچه ها اثرگذار هستند و کودک و نوجوان را می بایست طوری راهنمایی کنند که به درک درستی از نوع فیلم و سریال مدنظرش برسد.»

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول