اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

مشکل آب ناحیه صنعتی زیرکوه مرتفع می‌شود

فرماندار زیرکوه گفت: در خطی حدود هفت تا هشت کیلومتر با اجرای انتقال مشکل آب ناحیه صنعتی حل می‌شود و برای هفته دولت به بهر‌ه‌برداری می‌رسد.

مشکل آب ناحیه صنعتی زیرکوه مرتفع می‌شود

محمدرضا غیرتی، فرماندار زیرکوه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: یکی از مشکلات بزرگ زیرکوه که تبدیل به بحران شده مشکل آب است.

وی با بیان اینکه در بخش شرب و خانگی با وجود چاه‌های متعدد به دلیل خشکسالی‌های متعدد برخی از آن‌ها خشک شد، تصریح کرد: این امر سبب ایجاد تنشی در حوزه آب شرب شده است.

فرماندار زیرکوه با بیان اینکه در این حوزه چندین مجتمع آبرسانی داریم، یادآور شد: در روستاها و شهرها که با تنش آبی مواجه شدند تدابیر خوبی اندیشه شده و چند تا چاه حفر شده که به زودی به شبکه آبرسانی وصل خواهد شد.

غیرتی با بیان اینکه آب شرب اولویت نخست ما در شهرستان است، ادامه داد: اگر آب منطقه‌ای در جایی تشخیص دهد سفره آب زیرزمینی وجود دارد و باید چاهی حفر شود، مردم خیلی مخالفت جدی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه حفر چند تا چاه در دستور کار است، افزود: با حفر این چاه‌ها بخشی از تنش آبی را امسال حل می‌کنیم و مشکلات مرتفع می‌شود.

فرماندار زیرکوه با بیان اینکه چاه‌هایی که حفر می‌شوند ضربه‌ای به چاه‌های کشاورزی وارد نمی‌کنند، اضافه کرد: بیشتر صاحبان قنوات مخالفت می‌کنند و کمتر اتفاق می‌افتد چاه‌های عمیق ضرری برای قنوات داشته باشند.

غیرتی با بیان اینکه ما چاه داریم که آماده و تجهیز است، گفت: تنها خط انتقال آن باقی مانده است که آن را در دستور کار داریم در چند روز آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه قرار است چاهی برای مجتمع شیرگ احداث شود، تصریح کرد: برای چاهی که قرار است حفر شود تعدادی از مردم روستاهای اطراف اعترض داشتند و مسؤولان امر دست نگه داشتند تا تدبیری بشود.

فرماندار زیرکوه با بیان اینکه بیشتر معترضین اهالی درمیان هستند، یادآور شد: مقرر شد نقطه‌ای که چاه حفر می‌شود جابجا شود و همین هفته قرار است نتیجه بررسی‌ها را به ما بدهند.

غیرتی با بیان اینکه این چاه باید حفر شود چون چاره‌ای نداریم، ادامه داد: جای دیگر آب نداریم که به مجتمع وصل کنیم و مشکل را حل کنیم و با این عملیات مشکل روستاهای ما حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه ناحیه صنعتی زیرکوه در منطقه‌ای ایجاد شده که آب زیرزمینی ندارد، افزود: ناحیه صنعتی را نمی‌توان جابجا کرد و ناچار باید برای آن آب تأمین می‌کردیم و با آبی که از قسمت‌های دیگر تأمین شد کارخانجات تأسیس شد.

فرماندار زیرکوه اضافه کرد: در سفر استاندار که اخیراً به این شهرستان داشتند ناحیه را از نزدیک دیدند و مشکلات ناحیه صنعتی یکی آب بود که آنجا قرار شد جلسه‌ای برگزار شود که تصمیم بر آن شد که چاه فضای سبز که شهرداری در اختیار دارد آب منطقه‌ای به میزانی که شهرک صنعتی نیاز دارد مجوز برداشت از چاه را بدهد.

غیرتی با بیان اینکه میزان برداشت سه لیتر در ثانیه است، گفت: در خطی حدود هفت تا هشت کیلومتر با اجرای انتقال این مشکل آب ناحیه حل می‌شود و مسؤولان قول دادند برای هفته دولت به بهر‌ه‌برداری برسد.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول