اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

از شناسایی 100 ساختمان ناایمن تا تخلیه سرای محله مهرآباد جنوبی/ ۵ گود پر‌خطر و ناایمن در مرحله ایمن سازی

۱۰۰ ساختمان ناایمن در منطقه ۹ به منظور رفع خطرات ناشی از ابنیه ناایمن و حفظ سلامت شهروندان غرب تهران، شناسایی و اخطار قانونی برای این ساختمان ها صادر شد و ایمن‌سازی ساختمان پرمخاطره سرای محله مهرآباد جنوبی در دستور کار قرار گرفت.

از شناسایی 100 ساختمان ناایمن تا تخلیه سرای محله مهرآباد جنوبی/ ۵ گود پر‌خطر و ناایمن در مرحله ایمن سازی

به گزارش خبرگزاری فارس، سید محمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه 9 با تایید بر مبحث ایمنی شهری گفت: با عنایت به بند ۱۴ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها در راستای تامین ایمنی و حفظ حقوق شهروندان، مدیریت شهری شناسایی و برخورد قاطع با ساختمان‌های ناایمن را در دستور کار قرار داده است.

مرتضوی با اشاره به گستردگی بافت فرسوده منطقه ۹ عنوان کرد: بیش از ۱۰۰ مورد ساختمان ناایمن شناسایی و اخطار قانونی برای این ساختمان ها از جمله املاک ریزشی و ناایمن صادر و به مالکین ابلاغ شده است.

شهردار منطقه ۹ در ادامه گفت: ۵گود پر‌خطر و ناایمن نیز شناسایی و اخطار لازم برای رفع خطر به مالکین ابلاغ شده، همچنین گودهای مذکور در مرحله ایمن سازی و رفع خطر زیر نظر مهندس ناظر قرار دارد.

وی  تصریح کرد: با وجود بافت ناپایدار و فرسوده گسترده در محدوده منطقه۹ مباحث ایمن سازی ساختمانها و فضای شهری جزو اولویت‌های مدیریت شهری است که با جدیت دنبال می شود.

شهردار منطقه 9 با تاکید بر مبحث ایمنی شهری گفت: در راستای تامین ایمنی و حفظ حقوق شهروندان، مدیریت شهری شناسایی و برخورد قاطع با ساختمان های ناایمن را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: بیش از ۱۰۰مورد ساختمان ناایمن شناسایی و اخطار قانونی برای این ساختمان ها از جمله املاک ساختمان های عمومی و خدماتی از جمله بیمارستان ها، مجتمع های مسکونی قدیمی و سطوح صنعتی و تجاری قدیم ریزشی صادر و به مالکین ابلاغ شده است.

 شهردار منطقه۹ تاکید کرد: به این منظور و برای مقابله با مخاطرات ناشی از ریزش ساختمان های مذکور و حفظ سلامت جان شهروندان ضمن صدور اخطاریه ها برای ایمن سازی این اماکن، کار را از خودمان شروع کردیم و در قدم اول نسبت به تخلیه ساختمان سرای محله مهرآباد جنوبی اقدام شد.

انتهای پیام/ ت 87

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول