اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

ترکیه به مشاور امنیت ملی «غنی» اجازه خروج از فرودگاه استانبول را نداد

منابع خبری اعلام کردند که ترکیه به حمدالله محب، مشاور امنیت ملی دولت گذشته افغانستان اجازه خروج از فرودگاه استانبول را نداده است.

ترکیه به مشاور امنیت ملی «غنی» اجازه خروج از فرودگاه استانبول را نداد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، منابع خبری اعلام کردند که ترکیه به حمدالله محب، مشاور امنیت ملی دولت گذشته افغانستان اجازه حضور در یک برنامه تلویزیونی را نداده است. 

قرار بود محب برای شرکت در یک مصاحبه تلویزیونی وارد استانبول شود که مقام امنیتی این کشور اجازه خروج وی را از فرودگاه صادر نکردند. 

محب که با پاسپورت انگلیسی خود به ترکیه سفر کرده اجازه ورود به این کشور را دریافت نکرده و به امارات بازگردانده شده است.

تاکنون مقامات ترکیه در این خصوص اظهارنظر نکردند. 

عذرخواهی محب از نقش خود در سقوط کابل

پیش از این «حمدالله محب» از نقش‌ خود در سقوط دولت پیشین از مردم عذر خواهی کرد، اما همچنان اصرار دارد که خروج رئیس جمهور سابق برای جلوگیری از خونریزی ضروری بوده است.

محب در این خصوص به یک شبکه انگلیسی گفت: «من مسئولیت هر آنچه را که از سوی من موجب سقوط دولت شد را برعهده گرفته و به این دلیل از مردم افغانستان عذرخواهی می‌کنم و آرزو دارم تمام افرادی که نقشی در ناکامی دولت گذشته داشتند در این خصوص توضیح دهند تا مردم با عبرت گرفتن از تاریخ آینده روشنی داشته باشند.»

خرید خانه در کالیفرنیای آمریکا

این در حالی است که وال استریت ژورنال در گزارشی به خرید خانه های مجلل از سوی حلقه نزدیک اشرف غنی پس از سقوط افغانستان پرداخته است.

این روزنامه آمریکایی در بخشی از گزارش خود به حمدالله محب، مشاور امنیت ملی پیشین و نزدیک‌ترین فرد به اشرف غنی اشاره کرده و گفته است وی خانوده خود را پیش از سقوط دولت گذشته افغانستان با حمایت مالی امارات متحده عربی به هتل مجلل شانگرلا در ابوظبی منتقل کرده است.

حمدلله محب پس از سقوط دولت قبل که بهمراه اشرف غنی به امارات فرار کرد، خانواده خود را به خانه مجلل در فلوریدا منتقل کرده است. این خانه متعلق به مادر همسر وی بوده و همسر وی نیز یک مالک یک سرمایه‌گذاری در واشنگتن دی سی نیز است. 

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول