اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

۱۰۰۰ واحد مسکن حمایتی در مراوه‌تپه احداث می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس گفت: شهرستان مراوه‌تپه یک شهرستان مرزی و محروم بوده و در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و اهداف دولت مردمی یک‌هزار واحد مسکن حمایتی احداث می‌شود.

۱۰۰۰ واحد مسکن حمایتی در مراوه‌تپه احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، سیدمحمد حسینی مدیرکل بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس در جلسه شورای مسکن این شهرستان اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های دولت و رهبر معظم‌انقلاب تامین مسکن برای محرومین بوده و  بنیاد مسکن استان برای تحقق این امر گام‌های بلندی را برداشته است.

وی گفت: در تمام دولت‌ها اقداماتی برای تامین مسکن انجام شده اما برنامه‌ها و اقدامات این دولت مردمی برجسته بوده و تاکید بر احداث مسکن برای محرومین دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خاطرنشان کرد: برای سال اول در استان گلستان در راستای احداث مسکن محرومین تعداد ۳ هزار واحد مسکن محرومین پیش‌بینی شده است.

حسینی ادامه داد: روستاهای مرزنشین ما روستاهای محروم بوده و تلاش داریم در جهت تثبیت و ماندگاری مردم روستا و تقویت امنیت خدمات بهاری در حوزه مسکن ارائه دهیم که در این راستا از محل اعتبارات ملی سهمیه خوبی به عنوان کمک‌های بلاعوض در ساخت مسکن محرومین تخصیص یافته است.

وی یادآور شد: در استان گلستان چهار شهر برای احداث مسکن محرومین معرفی شدند که گنبدکاووس و مراوه‌تپه جزو این چهار شهر بوده و در شهرستان مراوه‌تپه یک‌هزار واحد مسکونی حمایتی احداث می‌شود.

* تمام اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی در کمتر از ۲ ماه آینده به بنیاد مسکن واگذار می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس بیان کرد: در گنبدکاووس در راستای طرح نهضت ملی مسکن تعداد ۹۶ واحد در شهرک بهارستان توسط راه و شهرسازی در حال احداث بوده و پیشرفت فیزیکی خوبی دارد که در این حوزه شهرستان گنبدکاووس پیشرو در گلستان است.

حسینی خاطرنشان کرد: در شهر «اینچه‌برون» از توابع شهرستان گنبدکاووس حدود ۱۵۰ نفر ثبت‌نام کرده و ۲۴ هکتار اراضی برای این کار در نظر گرفته شده بود که مشکلاتی در حوزه مرزبانی ایجاد شد و قرار شد منابع طبیعی جایگزین این زمین به مرزبانی زمینی اهدا کند تا این زمین آزاد شود.

وی بیان کرد: با توجه به دستور اکید استاندار تمام اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی شناسایی شده و در کمتر از دو ماه آینده به بنیاد مسکن واگذار می‌شود تا طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای گلستان اجرا شود، مازاد اراضی در بانک زمین در بنیاد مسکن ذخیره می‌شود تا متناسب با نیاز روستا برای ساخت مسکن در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/۲۳۰۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول