اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

احداث 48 سازه برای مهار رواناب‌ها در منطقه مرزی سربیشه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سربیشه گفتک 48 سازه در منطقه مرزی بخش درح حوزه مشوکی شهرستان سربیشه برای مهار رواناب‌های سطحی احداث شده است.

احداث 48 سازه برای مهار رواناب‌ها در منطقه مرزی سربیشه

به گزارش خبرگزاری فارس از سربیشه، محمد فتحی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان امروز در جمع خبرنگاران درباره مهار رواناب‌هایی که در مناطق مرزی این شهرستان احداث شده است، اظهارداشت: از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۶ با سرمایه‌گذاری حدود ۹ میلیارد ریال ۱۳ سازه آبخیزداری در مناطق مرزی شهرستان سربیشه احداث شد.

محمد فتحی افزود: در همین مدت ۸ سازه نیز با مشاکت قرارگاه شهید ناصری و مشارکت‌های مردمی با اعتبار بیش‌از  ۱۱ میلیارد ریال احداث که در مجموع ۵۵۵ خانوار از مزایای این پروژه‌ها بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به ۴ طرح آبخیزداری در روستای شورکه و تجشک که در سال ۱۳۹۷  احداث شده است، یادآور شد: این سازه‌ها با سرمایه‌گذاری بیش‌از ۵ میلیارد ریال احداث شده که ۲۰۰ خانوار از مزایای آن بهره‌مند شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سربیشه ادامه داد: علاوه بر این در ۱۳۹۸ یک سازه آبخیزداری در کلاته رحیمی با اعتبار بیش‌از ۸ میلیارد ریال احداث گردیده که ۳۵۰ خانوار را تحت پوشش قرار داده است.

فتحی گفت: سال ۱۳۹۹در روستای لانو که یکی دیگر از روستاهای مرزی شهرستان سربیشه محسوب می‌شود نیز  ۲ پروژه آبخیزداری با اعتبار بیش‌از ۱۰ میلیارد ریال با مشارکت قرارگاه شهید ناصری اجرا شد.

وی اضافه کرد: سال گذشته در روستای قاسم آباد ۲ سازه آبخیزداری با سرمایه‌گذاری ۲۶ میلیارد ریال احداث شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سربیشه بیان داشت : در مجموع این ۴۸ سازه در بخش درح حوزه مشوکی با هدف مهار روان آب‌ها و کنترل سیلاب و کاهش خروج آب‌های سطحی از مرز، بهره‌برداری از آن در راستای افزایش رونق تولید و توسعه پایدار منطقه  اجرا شده است.

فتحی یادآور شد: حوزه‌های آبخیز مناطق مرزی این شهرستان نیازمند اجرای مطالعات و تخصیص اعتبارت بیشتر بوده تا بتوانیم خروج رواناب‌ها از کشور را کنترل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این سازه‌ها بیش از یک‌میلیون متر مکعب حجم آبگیری دارد.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول