اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

فارس من| برنامه‌ریزی مسوولان برای اجرای درخواست داوطلبان کنکور

داوطلبان کنکور خواستار اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از بروز تقلب در کنکور ۱۴۰۱ شدند، مسوولان نیز برای این موضوع برنامه‌ریزی کرده‌اند.

فارس من| برنامه‌ریزی مسوولان برای اجرای درخواست داوطلبان کنکور

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ در روزهای هشتم تا یازدهم تیرماه در ۵ گروه آزمایشی برگزار می‌شود.

داوطلبان کنکور سراسری با ثبت پویشی در سامانه فارس من خواستار اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از تکرار تقلب در کنکور  ۱۴۰۱ شدند.

این داوطلبان معتقدند عدم رعایت موارد امنیتی در سال گذشته سبب بروز تقلب در کنکور شد که امسال از مسوولان خواهش می‌کنیم تدابیر بیشتری برای ارتقای امنیت کنکور بیندیشند.

البته عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش در این زمینه معتقد است به دلیل شیوع کرونا در سال گذشته امکان بازرسی بدنی از داوطلبان وجود نداشته و به همین دلیل تقلب در کنکور مشاهده شده است که با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

اما مسأله را از سردبیر سوژه نیز پرسیدیم، وی گفت: پیشنهاد ما این است که در تمام حوزه‌های کنکور، دستگاه جمر و گیت بازرسی نصب شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر کانال‌ها و گروه‌های مجازی برای فروش سوالات کنکور ایجاد شده که علاوه بر دریافت پول‌های کلان برای فروش سوالات، وسایل و ابزار تقلب را هم می‌فروشند، ما به عنوان داوطلبان واقعی کنکور که برای درس خواندن و رقابت در آزمون تلاش کرده‌ایم از مسوولان می‌خواهیم که با متخلفان این حوزه نیز برخورد قانونی صورت گیرد.

* ارتقای امنیت کنکور ۱۴۰۱

موضوع را از عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور پیگیری کردیم.

پورعباس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با بیان اینکه داوطلبان اصلا نگران بروز پدیده تقلب در کنکور نباشند، گفت: امسال تعداد پاسخنامه‌ها بیشتر شده و هر پاسخنامه مدت زمان کوتاهی در دست داوطلب است، یعنی حتی اگر داوطلبی بتواند ابزار تقلب با خود به جلسه کنکور ببرد نمی‌تواند استفاده کند، زیرا مدت زمانی که طول می‌کشد تا داوطلب از سوال عکس گرفته برای افراد بیرون بفرستد و آن‌ها پاسخ را برای او ارسال کنند زیاد است و پس از اتمام این پروسه دیگر پاسخنامه در دست داوطلب نیست که بتواند پاسخ‌های ارسالی را علامت بزند.

وی افزود: البته امسال بازرسی بدنی به شدت افزایش یافته و تدابیر امنیتی برای استفاده از گیت نیز وجود دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول