اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

شبهه و شایعه

ترفند جدید اینترنشنال: تحلیل روی یک خبر جعلی

رسانه سعودی مستقر در لندن این روزها دیگر برای پر کردن آنتن تلویزیونش دست به دامن انتشار اخبار جعلی و تحلیل روی همین اخبار دروغ شده است.

ترفند جدید اینترنشنال: تحلیل روی یک خبر جعلی

از شایعه تا واقعیت: رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان این روزها بیشتر از هر زمان دیگری برای جلب مخاطب به انتشار اخبار جعلی روی آوردند.در این ترفند، ابتدا این رسانه‌ها یک مطلب جعلی را به عنوان خبر در نظر می‌گیرد و سپس با مهمان برنامه روی این خبر دروغ تحلیل خود را بازگو می‌کنند.

 در تازه‌ترین اتفاق و پس از انتصاب سردار سرتیپ پاسدار محمد کاظمی به سمت رئیس سازمان اطلاعات سپاه، شبکه ایران اینترنشنال مدعی شد که رسانه‌های نزدیک به سپاه دلیل اصلی این تغییرات را عملیات اخیر اسرائیل در ایران دانسته‌اند.

 

 

این درحالی است که هیچ یک از این رسانه‌ها چنین تحلیل و نظری نداشته‌اند و چنین ادعایی در جایی منتشر نشده است این همان دروغی است که رسانه سعودی آن را پیش فرض گرفته و براساس آن تحلیل کرده است.

 

* جازدن خبرنگار مرحوم به جای مامور سپاه!

همچنین اینترنشنال به تازگی نیز با انتشار تصویری از سیدمهدی حاجی آبادی مدعی شد وی مامور ویژه اطلاعات سپاه در دولت است در حالی که حاجی آبادی خبرنگار خبرگزاری دانشجو بوده که سال گذشته براثر بیماری کرونا جان باخته است.

 

 

* تحلیل روی یک توییت جعلی

چندی پیش هم این رسانه به استناد یک توییت فیک که اصلا برای فرید حدادعادل نبود، تحلیل چند ساعته روی آنتن بردند(متن کامل خبر را اینجا بخوانید).

 

* ماجرای تحلیل مهدوی آزاد و ظریف

البته این نخستین باری نیست که این شبکه و این کارشناس چنین دروغ پردازی هایی می کنند، پیش از این مهدوی آزاد ، یادداشت یکی از خبرگزاری‌های کشور که نوشته بود «آیا ظریف به دنبال هزینه میدان به پای دیپلماسی می‌گردد؟ مگر ظریف صفحه دختر دوست سابقش را فالو ندارد؟» را اشتباه ترجمه کرده بود و به دنبال آن شروع به تحلیل‌های عجیب و شاخدار درباره آن کرده بود!

کارشناس اینترنشنال صفحه «دختر دوست سابق» را صفحه «دوست دخترِ سابق» ترجمه و تحلیل کرده بود که خشم و عصبانیت در ایران به جایی رسیده که شنود اطلاعات سپاه از روابط عاشقانه ظریف با یک زن را منتشر می‌کنند(اینجا را بخوانید).

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول