اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

کادر سلامت با روحیه جهادی در میدان کرونا خدمت کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به کار جهادی پزشکان و پرستاران در دوران کرونا گفت: در کنار توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان باید با اصلاح ساختارها، نظام سلامت استان را ارتقا بخشید.

کادر سلامت با روحیه جهادی در میدان کرونا خدمت کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان سالاری امروز در نشست هیئت‌رئیسه دانشگاه در سالن اجلاس حوزه ریاست با تأکید بر اینکه در اجرای سیاست‌های وزارت بهداشت نباید تعلل کرد، اظهار کرد: اجرای تمامی شاخص‌ها و معیارهای تعیین‌شده در آیین‌نامه‌های وزارتی برای همه لازم‌الاجرا بوده و معیار پایش واحدهای ارائه‌دهنده خدمات نیز همین شاخص‌ها هستند لذا انتظار داریم گزارش دهی شبکه‌های بهداشت و معاونت‌ها شاخص محور و قابل‌اندازه‌گیری باشد. 

وی با بیان اینکه فعال کردن درمانگاه‌های دانشگاهی یکی از راه‌های بالا بردن تراز مالی در شهرستان‌ها است، گفت: تمام پزشکانی که با هر نوع رابطه استخدامی با دانشگاه علوم پزشکی گیلان همکاری می‌کنند باید توسط رؤسای بیمارستان‌ها در نوبت عصر در درمانگاه‌ها دارای برنامه باشند و به مردم خدمات ارائه کنند. 

نارضایتی عمومی ازعدم کیفیت تغذیه ارائه‌شده توسط پیمانکاران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به نارضایتی عموم بیماران، پزشکان، پرستاران، دانشجویان و غیره از بی‌کیفیتی غذای ارائه‌شده در دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد: مسؤول مستقیم بر حفظ کمیت و کیفیت تغذیه در واحدهای تابعه دانشگاه بر عهده متولیان این حوزه است و باید با راه‌اندازی صددرصدی اتوماسیون تغذیه میزان، کمیت و کیفیت غذا موردبررسی، ارزیابی و پایش قرار بگیرد. 

سالاری با اشاره به سایه شوم کرونا در استان و تشدید زحمات کادر پزشک و پرستار افزود: پزشکان و پرستاران ما تنها باروحیه جهادی و ایثار در میان میدان ایستادند و از سلامت مردم دفاع کردند. 

وی با اشاره به ارائه بیش از یک‌صد هزار خدمت توسط پزشکان و پرستاران در دوران کرونا تصریح کرد: در کنار این قشر پرتلاش و ایثارگر که خود نیز درگیر شده و تعدادی از آن‌ها نیز شهید شدند، گروه‌هایی از بسیجیان، سپاهیان، ارتش، نیروی انتظامی، طلاب و همچنین امدادگران در کنار کادر بهداشت و درمان ماندند و از هیچ کوششی دریغ نکردند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بخشی از اقدامات تحولی، رضایت‌بخش و مردمی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان در کنار مقابله و مدیریت بیماری کرونا گفت: تمامی تلاش‌های صورت گرفته در راستای توسعه زیرساخت‌ها بوده و همچنان نیز ادامه دارد و باید با فروکش کردن کرونا با سرعت و شتاب بیشتری از سر گرفته شود. 

نوبت ارتقای نظام سلامت گیلان با اصلاح ساختارها فرا رسیده است

سالاری بر ضرورت حفظ وحدت رویه، کار جهادی هماهنگ و تلاش در جهت ارتقای سطح کمی و کیفی نظام سلامت استان تأکید کرد و افزود: پزشکان و پرستاران ما کار جهادی را در بحران کرونا به نمایش عموم گذاشته‌اند و امروز نوبت مدیران دانشگاه است تا با اصلاح ساختارها در جهت شتاب هرچه بیشتر زیرساخت‌های زیربنایی و روبنایی حوزه سلامت تلاش کنند. 

وی بر روحیه جهادی در همه امور تأکید کرد و گفت: همان عزم و اراده‌ای که در دوران کرونا در بین همگان وجود داشته باید در ادامه کار نیز بدون هیچ کم و کاستی ادامه داشته باشد. 

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه سطح انتظارات از دانشگاه علوم پزشکی بسیار فراتر رفته، تصریح کرد: حُسن اجرای تمام امور در دانشگاه علوم پزشکی گیلان و تلاش در جهت افزایش شاخص‌های بهداشتی و درمانی اولویت ما در پساکرونا است و این رویه را با جدیت و همت تمام دنبال خواهیم کرد. 

سالاری با گلایه ازعدم بهره‌وری مناسب برخی زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در استان بیان کرد: متأسفانه کلینیک‌های تخصصی ویژه‌ای که ماه‌ها برای راه‌اندازی آن تلاش شده، اکنون از آن بهره‌برداری مطلوبی نمی‌شود و یا در حالت نیمه تعطیل قرار دارند درحالی‌که باید این مراکز در کنار بیمارستان‌ها به مردم خدمت کنند. 

وی دوران مسؤولیت را بسیار کوتاه ارزیابی کرد و بر ضرورت ارائه خدمات تنها برای رضای خدا و مردم تأکید کرد و افزود: فرصت خدمت به مردم در نظام اسلامی را مغتنم بشمارید و هرچه دارید را برای خدا و خلق آن هزینه کنید چراکه با این رویه هم خدا را خواهید داشت، هم مردم را راضی می‌کنید و هم دولت مزد زحماتتان را خواهد داد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تشکیل تیم‌های ارزیاب در سطح دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: بازدیدهای تجمعی در سراسر دانشگاه علوم پزشکی گیلان به‌صورت هماهنگ از بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی در دستور کار قرار خواهد گرفت تا خدمات ارائه‌شده به مردم محسوس، ملموس و رضایت‌بخش‌تر باشد. 

سالاری همچنین با تأکید بر رعایت عدالت در توزیع کارانه‌ها، گفت: تمامی پرداختی‌های پزشکان در سطح دانشگاه باید منطبق بر فعالیت‌ها، خدمات ارائه‌شده و شاخص‌های ارزیابی باشد. 

دشمن منتظر انتقام‌جویی در هر فرصتی است

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه اعتقاد شیعه به منجی تفاوت در نوع نگرش است، اظهار کرد: ما معتقد بر نظاره‌گری امام زمان عجل الله تعالی فرجه شریف بر امور خود هستیم. 

حجت الاسلام و المسلمین علی اسماعیلی با تأکید بر حسن انجام امور در نظام سلامت، افزود: بیش از اینکه ما دنبال امام زمان (عج) باشیم باید به وظایف خود به‌درستی عمل کنیم. 

وی با بیان اینکه دشمنان منتظر انتقام‌جویی در هر فرصتی هستند، گفت: چه بخواهیم چه نخواهیم در حکومت اسلامی مسئول هستیم و تمام تمرکز ما باید انجام کار‌ها به بهترین نحو و رعایت امانت مسؤولیت در حق مردم باشیم. 

اسماعیلی با اشاره به کوتاه بودن دوران مسؤولیت‌ها افزود: باید جوری کارکنیم که وقتی مسؤولیت را در هر سطحی تحویل دادیم، شرمنده امام زمان (عج) نباشیم. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول