اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

جنجالی‌های هفته؛ از دعوای بچه جنوب شهر با معاون وزیر تا ماهواره استقلال و بادیگارد پرسپولیس

در هفته‌ای که گذشته حواشی مختلفی در ورزش شاهد بودیم که اختلاف و دعوای رئیس فدراسیون کشتی با معاون وزیر ورزش در راس آن قرار داشت.

جنجالی‌های هفته؛ از دعوای بچه جنوب شهر با معاون وزیر تا ماهواره استقلال و بادیگارد پرسپولیس

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، از این هفته قصد داریم به طور مرتب گفتار و رفتار جنجالی و یا جالب اهالی ورزش را در پایان هفته مورد نقد و برررسی قرار بدهیم. در واقع می‌خواهیم به آنهایی که به نوعی الگوهای نوجوانان و جوانان علاقمند به ورزش یا حتی الگوهای مدیریتی برخی از نوابغ ورزشی هستند تلنگری بزنیم.

* دعوای دبیر و پولادگر

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی و پولادگر معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش این هفته حسابی از خجالت هم درآمدند. درگیری این دو بر سر بودجه 70 میلیاردی کشتی که توسط مجلس در نظر گرفته شده بود و پولادگر اعتقاد داشت که دیگر وزارت ورزش نباید به کشتی بودجه‌ای پرداخت کند و دبیر هم مدعی بود که این پول را از طریق تلاش خود و رایزنی با مجلس برای کشتی به دست آورده است. با این حال دعوا و اختلاف این دو مدیر ارشد ورزش کشور بیشتر شبیه دعواهای نوجوانان دبیرستانی بود! حتی فایل صوتی و تصویری که از بگومگوی این دو نفر در مجمع فدراسیون کشتی منتشر شد عمق فاجعه را بیشتر نشان می‌داد!؟ ضمن اینکه مصاحبه‌ دو مدیر ارشد ورزش کشور هم خیلی پسند‌یده‌ نبود. اولین جنجالی‌های این دو نفر بودند که در زیر بخشی از صحبت‌هایشان را هم می‌خوانید: 

* بچه جنوب شهرم و زیر بار حرف زور نمی‌روم

دبیر بعد از مجمع جنجالی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: «من علیرضا دبیر هستم. کیف می‌کنم، گوشه‌ای می‌نشینم و طرفدار کشتی می‌شوم، اما نمی‌گذارم کسی حرف زور و غیرکارشناسی بگوید. تماشاچی کشتی می‌شوم و تشویق می‌کنم، اما نمی‌گذارم حرف زور و غیرکارشناسی کسی بزند. من اینجوری بار آمده‌ام یکی از خصوصیات جنوب شهری بودن من همین است که حرف حق را می‌زنم حتی اگر به ضررم باشد.»

* فاتحه ورزش را بخوانید!

 معاون وزیر ورزش به اتفاقات مجمع عمومی فدراسیون کشتی هم واکنش نشان داد و گفت:  کاری به جایگاه اداری‌ام ندارم، اما واقعا متاسفم که یک رئیس فدراسیون با چنین ادبیاتی با بزرگتر سنی خود حرف می‌زند و بعد مدعی شود که دنبال حق خود است.اگر چنین فرهنگ و ادبیاتی باب شود، باید فاتحه ورزش را خواند!

فارس: این اتفاقات مجمع کشتی فقط مایه شرمساری بود! بخصوص در حوزه کشتی که همیشه در فرهنگ پهلوانی و احترام به بزرگتر باید در رفتار و گفتار الگو  باشد اما این مرتبه دعوای فدراسیون کشتی و معاون وزیر ورزش به فدراسیون های دیگر هم کشیده شد و حتی فدراسیون‌های دیگر به قول علیرضا دبیر به جان فدراسیون کشتی افتادند!

*  راهروهای مجلس دنبال تغییر سرمربی تیم ملی!

 

* علی نیکزاد  نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه در فاصله کوتاه باقیمانده تا رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نگرش مجلس شورای اسلامی درباره تعیین تکلیف وضعیت نیمکت تیم ملی ایران با حضور دراگان اسکوچیچ تاکید کرد: جوابش را بنویسید نمی‌دانم اما پس از آن توضیحاتم را اینگونه ادامه می‌دهم. کمیسیون تخصصی وزارت ورزش و جوانان در کمیسیون فرهنگی است. کمیسیون فرهنگی به طور قطع یقین و مخصوصاً فوتبال خیلی نگاه ویژه‌ای دارند...

وی افزود: صحبت‌هایی که از آنها در راهروهای مجلس شنیده می‌شود بیانگر این هست که از سرمربی تیم ملی ایران راضی نیستند و بیشتر دنبال این هستند که سرمربی داخلی انتخاب کند. بنده لازم می‌دانم باز هم تاکید کنم که این صحبت‌ها در راهروها است نه در صحن رسمی و علنی مجلس.مجلس به شدت روی فوتبال در بازه زمانی باقیمانده تا جام جهانی ۲۰۲۲ حساس است. من به وزیر ورزش توصیه می‌کنم هرچه زودتر با اعضای کمیسیون فرهنگی جلسه بگذارند و درباره ادامه روند سرمربیگری تیم ملی با نظر فدراسیون فوتبال تصمیم‌گیری کنند تا با یک ثبات مشخص در این زمینه گام برداشته شود.

صحبت‌های نایب رئیس مجلس هم موجی از انتقاد در فوتبال به وجود آورد و اینکه چرا اصلا نمایندگان مجلس باید اینقدر در جزئیات و حتی کارهای تخصصی فوتبال ورود پیدا کنند! البته راستینه رئیس فراکسیون مجلس هم در واکنش به صحبت‌های نیکزاد گفت: راهروی مجلس جای بحث برای تغییر سرمربی تیم ملی نیست. نمایندگان دغدغه مردم را دارند و می خواهند مردم از نتایج تیم ملی در این جام جهانی خوشحال شوند. لذا وقتی آنها می‌بینند تیم ملی در یک بازی دوستانه چندان خوب ظاهر نمی‌شود، نگران می‌شوند و دغدغه‌های خود را به وزیر انعکاس می‌دهند. مطالبات خود را هم پیگیری می‌کنند اما انتقال این دغدغه‌ها الزاما به این معنی نیست که در برنامه‌های تخصصی و کارشناسی فدراسیون ورود یا دخالت کنند. این موضوع نه به صلاح ورزش کشور است و نه اقدام درستی است.

* دستمزد بازیکن درجه یک لیگ برتری، ۲۰ میلیارد تومان!

 

علی طهماسبی مدیر تیم هوادار  در مورد افزایش بی رویه دستمزد بازیکنان فوتبال اظهار داشت: الان معمولا بازیکنان به سه دسته درجه یک، درجه دو و درجه سه تقسیم می‌شوند. بازیکنان درجه یک بیش‌تر از ۱۵ میلیارد تا شاید نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان دستمزد می‌گیرند. بازیکن درجه دو هم بین ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان دستمزد می‌گیرد و بازیکنان درجه سه که ما به دنبال آن‌ها هستیم حدود پنج میلیارد تومان دستمزد دریافت می‌کنند. پرداخت همین مبالغ هم برای ما واقعا سخت است. چون یک باشگاه خصوصی هستیم. 

افزایش بی رویه دستمزد بازیکنان در فوتبال باعث اعتراض بسیاری از مردم و حتی باشگاه‌ها شده است و اکثر باشگاه‌ها نسبت به این مساله معترضند اما مشخص نیست که کدام باشگاه ها چنین دستمزدهایی پرداخت می‌کنند!؟ ظاهرا باشگاه‌های دولتی بیشترین نقش را در پرداخت‌های نجومی و چندین میلیاردی در این فصل داشته‌اند!

 

*خداحافظی ابو امیر

 

علیرضا منصوریان سرمربی خونگرم صنعت نفت آبادان با انتشار متنی بلند و بالا از این تیم خداحافظی کرد در بخشی از این بیانیه علیمنصور نوشته: حضور در آبادان برای من یک تجربه بزرگ در زندگی شخصی‌ام و دوران مربیگری‌ام بود و خیلی از مسائل را یاد گرفتم. روش زندگی با خوانین لر و زندگی عشیره‌ای عرب‌ها را یاد گرفتم. به عشق عرب زبانان آبادان و‌ خورستان شروع به یادگیری زبان عربی کردم هیچ وقت لقب ابوامیر که به من دادید را فراموش نمی‌کنم. ابوامیر هر جای ایران که باشد برای شما ابوامیر است. 

* ماهواره استقلال

مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه‌ استقلال از راه‌اندازی تلویزیون ماهواره‌ای استقلال خبر داد و حتی فرکانس آن نیز اعلام شد، این در حالی است که طبق قوانین ماهواره هنوز جز دستگاه‌های ممنوعه در کشورمان محسوب می‌شود با این حال آجورلو از درآمد میلیاردی باشگاهش با این روش خبر داد! 

*  بازیکن پرسپولیس در کنار بادیگارد

سعید صادقی که برخی او را شاه ماهی نقل و انتقالات نامیدند حضورش در باشگاه پرسپولیس برای امضا قرارداد حواشی بسیاری داشت از جمله اینکه بادیگاردی او را همراهی می‌کرد! یادش بخیر زمانی فوتبالیست ها مردمی ترین ورزشکاران بودند و حتی برخی از انها بعد از بازی در فوتبال روی تاکسی کار می‌کردند! آن بازیکن ها خیلی محبوب‌تر از این جوانک‌های مولتی میلیاردر هستند.

علی دایی: دچار توهم نشویم!

 

علی دایی درمورد اینکه آیا تیم ملی با وضعیت فعلی می‌تواند در جام جهانی نتیجه بگیرد، گفت:  وضعیت تنها مدیریتی نیست.  ببینید تیم ملی چه امکاناتی دارد؟ مسبب تمام این مسائل مدیریت است و او باید این امکانات را فراهم کند. متاسفانه به شعار دادن عادت کرده‌ایم. فقط حرف می‌زنیم اما فردا عمل نمی‌کنیم. مثلا مربی تیم ملی ما می‌گوید انگلیس را می‌بریم و این باعث می‌شود مردم فکر کنند می‌توانیم انگلیس یا فلان تیم را ببریم. این چیزها نیست. ببینید ما از چه گروهی به جام جهانی آمدیم و با چه تیم‌هایی بازی کردیم. نمی‌توانیم خودمان را گول بزنیم. 

سرمربی اسبق تیم ملی کشورمان افزود: جام ملت‌های عرب، نشان داد مقدماتی جام جهانی در گروه چه تیم‌هایی بودیم. برزیل پنج بر یک کره جنوبی را می‌برد اما ما به همین کره دو بر صفر باختیم اما ژاپن که در آن گروه بود، یک بر صفر به برزیل می‌بازد. تیم سوم آن گروه یعنی استرالیا به جام جهانی می‌آید. باید  خیلی چیزها را نگاه کنید. من این ها را می‌گویم تا مردم امیدوار نشوند و دچار توهم نشویم.نمی‌توانید انگلیس را با تیم ملی ما مقایسه کنید. حتی ولز و آمریکا را هم نمی‌توانید مقایسه کنید. کار خیلی سخت است. به نظر من نتیجه گرفتن در جام جهانی با این گروه خیلی سخت است.

به هر حال علی دایی که مدت‌هاست از عرصه فوتبال دور است و آنطور که خودش می‌گوید حاضر نشده در هیچ باشگاه لیگ برتری مشغول مربیگری شود به یکباره در یک نشست خبری - تبلیغاتی یک شرکت بیمه تلفن همراه! حاضر می‌شود و در مورد مسایل مهمی صحبت می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول