اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تیراندازی در شیکاگو قربانی گرفت

منابع رسانه‌ای از تیراندازی در منطقه‌ای در شهرشیکاگوی آمریکا و کشته و مجروح شدن چند نفر خبر دادند.

تیراندازی در شیکاگو قربانی گرفت

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع رسانه‌ای غروب شنبه به وقت تهران از تیراندازی در منطقه‌ای در شهرشیکاگوی آمریکا و کشته و مجروح شدن چند نفر خبر دادند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «ان بی سی» مقامات شهر شیکاگو اعلام کردند که در جریان تیراندازی در صبح شنبه به وقت محلی در حومه «بولینگبروک» در یک انبار شرکت «ودر تک» یک نفر کشته و دو نفر مجروح شدند.

پلیس منطقه در این زمینه اعلام کرد که یک نفر جان خود را از دست داده ، در حالی که وضعیت یک نفر دیگر وخیم است و نفر سوم نیز  از بیمارستان مرخص شده است.

پلیس گفته است که مظنون  این حادثه از مکان تیراندازی فرار کرد، اما حدود ساعت ۹:۲۵ صبح بازداشت شد. پلیس افزده که مردم باید از منطقه محل این درگیری دور شوند تا تحقیقات بریا یافتن سرنخ‌های  بیشتر صورت گیرد.

شیکاگو، بزرگترین شهر ایالت «ایلینوی» است. منطقه شهری شیکاگو با بیش از ۹ میلیون نفر سومین شهر پرجمعیت در ایالات متحده است

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز شنبه بزرگ‌ترین لایحه کنترل سلاح در این کشور را امضا کرد.  در پی تیراندازی‌های کور هفته‌های اخیر در آمریکا با دهه‌ها کشته، کنگره آمریکا به‌صورت عجولانه لایحه‌ای را برای کنترل سلاح در این کشور تصویب کرد.

بایدن روز شنبه حین امضای این لایحه اذعان کرد که این قانون تمام آنچه وی امید داشت را براورده نمی‌کند اما جان بسیاری را نجات خواهد داد.

رئیس جمهور آمریکا گفت: «بابت این تیراندازی‌هایی که هر روز در خیابان‌ها اتفاق می‌افتند چند بار شنیده‌اید که کاری بکنید، محض رضای خدا کاری بکنید؟ امروز ما این کار را انجام دادیم.»

مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد. در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است؛ با آنکه آمریکا حدود ۵ درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است.

اخیرا نیز در پی حادثه «تیراندازی کور»  در «سن آنتونیو» در ایالت تگزاس دست کم دو نفر کشته و پنج نفر مجروح شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول