اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ساماندهی کسب‌وکارهای حوزه صنایع‌دستی درخانه خلاق و نوآوری اروند

خانه خلاق و نوآوری اروند، در حوزه صنایع خلاق بستری مناسبی را در استان خوزستان راه‌اندازی کرده و به دنبال اشتغال‌زایی و توسعه کسب‌وکارها در این استان است.

ساماندهی کسب‌وکارهای حوزه صنایع‌دستی درخانه خلاق و نوآوری اروند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،خانه خلاق و نوآوری اروند به‌واسطه حضور در خوزستان و پتانسیل‌های بالا در این استان در حوزه‌های صنایع‌دستی،گردشگری، گیاهان دارویی و تولید محتوا فعالیت می‌کند. همچنین در این خانه خلاق و نوآوری در حوزه‌های صنایع خلاق نیز فعالیت‌هایی انجام می‌شود.

صنایع‌دستی و گردشگری در استان خوزستان

برخی از صنایع‌دستی استان خوزستان از اهمیت و قدمت بسیار بالایی برخوردار هستند. ازجمله صنایع‌دستی استان خوزستان می‌توان به کپوبافی، حصیربافی، قالی محلی، گلیم‌بافی، نمدمالی، احرامی، گیوه‌بافی، نساجی سنتی، عبابافی، خراطی، محرق کاری، ورشوسازی، میناکاری بر روی طلا و نقره و قلم‌زنی اشاره کرد.

همچنین ازلحاظ گردشگری استان خوزستان مرکز حماسه‌های بسیاری در طول تاریخ چند هزارساله ایران بوده و به همین علت، جاهای دیدنی بسیار متنوعی دارد. استان خوزستان به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص و هم‌مرز بودن با عراق و نزدیکی به خلیج‌فارس، اهمیت توریستی بالایی دارد.

در این خانه خلاق و نوآوری حوزه صنایع‌دستی و گردشگری اهمیت بالایی دارد و رشد و توسعه این حوزه‌ها در دستور کار قرار گرفته است. خانه خلاق و نوآوری اروند در حال حاضر 13 شرکت خلاق دارد که در حوزه‌های صنایع خلاق فعالیت انجام می‌دهند که خروجی‌های متنوعی را در پی داشته است. یکی از موفق‌ترین پروژه‌ها آموزش تخصصی کنکور در بستر نرم‌افزاری VOD بود.

 

برگزاری نمایشگاه تخصصی صنایع خلاق

در این خانه خلاق و نوآوری رویدادهای مختلفی برگزار شده که رویداد تولید محتوا و مدیریت شبکه‌های اجتماعی با بازدید بسیار خوبی روبه‌رو شد. در حوزه گیاهان دارویی نیز به علت وجود چند اقلیم در استان خوزستان خانه خلاق و نوآوری فعالیت‌هایی انجام داده است.

حسام سردارلو مدیر خانه خلاق و نوآوری اروند با بیان اینکه تاکنون برای 30 نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است، گفت: ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تاکنون حمایت‌های بسیار خوب مالی و معنوی از خانه خلاق و نوآوری اروند کرده که باعث رشد و توسعه شده است.

خانه‌های خلاق و نوآوری، به‌عنوان پلتفرم اصلی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در استفاده از توان‌بخشی خصوصی برای اجرایی سازی آیین‌نامه‌ها، سیاست‌گذاری، تسهیل گری و حمایت از شکل‌گیری زیست‌بوم شرکت‌های خلاق، از طریق کمک به ایجاد زیرساخت، تسهیلات مالی، مشاوره، توانمندسازی و حمایت‌های معنوی در مسیر توسعه محصولات، خدمات و بازار فناوری‌های نرم و صنایع خلاق هستند.

خانه خلاق و نوآوری اروند در برنامه‌های پیش رو خود قصد دارد کسب‌وکارها در حوزه صنایع‌دستی را ساماندهی کند، همچنین با حمایت ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری نمایشگاه تخصصی صنایع خلاق در مرز شلمچه برگزار کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول