اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

جزئیات ارسال سوابق تحصیلی برای تأثیر در کنکور

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش به تشریح جزئیات ارسال سوابق تحصیلی (نمرات امتحانات نهایی) دانش‌آموزان پایه دوازدهم به سازمان سنجش آموزش کشور برای تأثیر در پذیرش داوطلبان در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور پرداخت.

جزئیات ارسال سوابق تحصیلی برای تأثیر در کنکور

محسن زارعی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس با اشاره به جزئیات ارسال سوابق تحصیلی (نمرات امتحانات نهایی) دانش‌آموزان پایه دوازدهم به سازمان سنجش آموزش کشور برای تأثیر در پذیرش داوطلبان در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور، اظهار کرد: اطلاعات هویتی و نمرات دانش‌آموزان پایه دوازدهم در سال تحصیلی 1402ـ1401 پس از اعلام نتایج قطعی امتحانات نهایی در تیر ماه 1401، توسط مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش در اختیار سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.

وی افزود: در آن زمان دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به سامانه ساهت یا دیپکد به آدرس dipcode.medu.ir و sahat.medu.ir ضمن رویت و بررسی مشخصات و اطلاعات شناسنامه‌ای و تحصیلی خود، در صورت مشاهده مغایرت، مراتب را در همین سامانه‌ها اعلام کنند تا توسط کارشناسی سنجش مناطق بررسی و نسبت به رفع آنها اقدام شود.

زارعی تصریح کرد: بر همین اساس ضرورت دارد دانش‌آموزان در بازه زمانی که متعاقبا اعلام می شود با مراجعه به سامانه، از صحت اطلاعات مربوط به خود اطمینان حاصل کرده و حتما کد تأیید سوابق تحصیلی خود را دریافت کنند.

وی تأکید کرد: سوابق تحصیلی فارغ‌التحصیلان سال‌های قبل و افرادی که ترمیم نمره داشته‌اند، هم اکنون در سامانه‌های مذکور قابل مشاهده و بررسی است.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی گفت: تأثیر نمره سابقه تحصیلی برای سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در سال تحصیلی جاری به صورت ۴۰ درصد مثبت است که از سال آینده به صورت قطعی خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول