اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

کاهش نرخ جمعیت یک زنگ خطر است

امام جمعه رودان گفت: کاهش نرخ جمعیت یک زنگ خطر است که در رودان هم صدای آن به گوش می‌رسد.

کاهش نرخ جمعیت یک زنگ خطر است

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان، حجت‌الاسلام مهدی دُری در خطبه‌‌های نماز جمعه ظهر امروز با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار با دست اندرکاران سفر حج کشور گفت: بنا بر فرموده معظم له باید به هر شکل فریبکاری‌های صهیونیست این بلای بزرگ در جهان برای همه از طریق حج نمایان شود.

وی ادامه داد: حج از ابزاری است که جنایت آمریکا و رژیم صهیونسیتی را می‌توان بازگو کرد؛ حجاج با استفاده از همین مراسم حج و ارتباط گیری با مسلمان سراسر دنیا این حقایق را آشکار کنند.

وی گفت: باید مسایل اصلی اسلام و فتنه‌های کشورهای ظالم و غرب که بر علیه اسلام و مسلمین در تلاش‌اند برای همه روشن شود.

دری ادامه داد: معظم له فرمودند اهالی هر کشور در این مراسم گرفتاری‌های مملکت های اسلامی را برای همه بیان کنند.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌های جامعه اسلامی شایعه ناپذیری است و هر شایعه‌ای که از هر جا می‌آید نباید پذیرفت.

امام جمعه رودان خاطرنشان کرد: برخی از کلیپ‌ها در فضای مجازی اشاعه فحشا است که از اصل حرام است و قطعا باید در خصوص هرگونه خبر در جامعه  تحقیق و تفحص‌ انجام شود.

وی با اشاره به هفته قوه قضاییه با گرامیداشت یاد خاطره شهید بهشتی بیان داشت: توقع از قوه قضاییه این است که عدالت در ذهن‌ها متبلور شود، مردم عدالت را باید حس کنند و این عمومیت پیدا کند.

حجت‌الاسلام مهدی دری با اشاره به شخصیت والای شهید بهشتی، ایشان را یک عالم متفکر دانست و گفت: قضاوت از سخت‌ترین شغل‌ها است و نهایت دقت و درایت را می‌طلبد.

وی سالگرد تاسیس سازمان تبلیغاتاسلامی را گرامیداشت و بیان کرد: وظیفه خطیر تبلیغ از سوی این سازمان که رسالت انبیا و ائمه است باید به بهترین شکل ممکن انجام شود.

حجت‌الاسلام دری در ادامه مردم را به صرفه‌جویی در آب و برق توصیه کرد و گفت: در ایام گرم سال قرار داریم و شهروندان باید با رعایت و نهایت صرفه جویی باعث محروم شدن مردم از این نعمات الهی نشوند.

وی به بحث کاهش رشد جمعیتی در کشور  اشاره کرد و گفت: قطعا اگر فکری برای افزایش جمعیت نشود در آینده با پیری جامعه مواجه و مشکلات عدیده‌ای برای ایران اسلامی در ابعاد مختلف ایجاد خواهد شد.

امام جمعه رودان تاکید کرد: کاهش نرخ جمعیت یک زنگ خطر است که در رودان هم صدای آن به گوش می‌رسد.

وی پیر شدن جمعیت را از مشکلات کاهش نرخ جمعیت دانست و یادآور شد: وجود کودک در خانه، روحیه اهل خانه بویژه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها را تقویت می‌کند و آسیب‌ها را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/۸۸۰۵۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول