اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

درختان پسته شهرستان انار به‌دلیل کم‌آبی خوراک کوره‌های زغال‌سوزی می‌شوند

امام جمعه شهرستان انار گفت: به‌دلیل خاموش‌شدن موتورها و کم‌‌شدن لیتراژ برداشت آب، ده‌ها هکتار زمین مشجر پسته شهرستان رها شده و از روی زمین بریده می‌شود و دود زغال سوزی‌های این درختان فضای شهرستان را می‌پوشاند.

درختان پسته شهرستان انار به‌دلیل کم‌آبی خوراک کوره‌های زغال‌سوزی می‌شوند

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان انار، حجت‌الاسلام حسن منتظری امام جمعه شهرستان انار امروز در خطبه‌های نمازجمعه با گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: شهید بهشتی در مسیر حق با قاطعیت عمل کرد و در این مسیر ثابت‌قدم بود و با شهادتش حقانیتش ثابت و نقاب از چهره منافقان افتاد و نظام جمهوری اسلامی مستحکم شد.

وی به موفقیت‌های قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: قوه قضائیه در تحقق عدالت، تشخیص حق از باطل در جریان فتنه سال ۸۸، شناسایی مفسدان اقتصادی و برخورد با فساد، مقابله با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر، برخورد با آقازاده‌های مفسد و مفسدان دانه‌درشت‌ اقتصادی موفق بوده است.

امام جمعه شهرستان انار به موفقیت‌های دولت در دیپلماسی اشاره و بیان کرد: دولت انقلابی در هفته‌های اخیر شاهد سفرهای مکرر مقامات ایرانی به کشورهای شرق و همسایه و متقابلاً سفر این مقامات به ایران بود و دشمنان نمی‌خواهند این واقعیت را بپذیرند که جمهوری اسلامی ایران می‌تواند مسیر اتصال بین منطقه‌ای از شرق و جنوب آسیا به اروپا باشد.

منتظری به گرانی‌های در کشور اشاره کرد و افزود: علت خارجی گرانی‌ها تحریم ظالمانه و آثار و تبعات برجای‌مانده از بیماری کرونا، خشک‌سالی جهانی، کمبود کالا و رکود حاصل از جنگ روسیه و اوکراین و تلاش دشمن برای اختلال در بازار ارز و کالا است.

وی اضافه کرد: علت داخلی گرانی‌ها ساختار معیوب اقتصاد ایران، کم‌کاری و سیاست‌های غلط اقتصادی دولت‌های قبل، گرانی‌های مرسوم اول سال، جراحی اقتصادی دولت برای مردمی‌سازی یارانه‌ها و خیانت‌های عوامل نفوذی در بدنه دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی است.

امام جمعه شهرستان انار خاطرنشان کرد: توفیق دولت در کنترل کرونا، کاهش نقدینگی، صفر شدن استقراض از بانک مرکزی، رشد پایه پولی، فعال شدن دیپلماسی اقتصادی کشور، بیمه‌شدن بیش‌از ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از محرومان  و حضور مسئولان میان مردم دیده نشده‌ است.

منتظری در پایان خطبه‌ها به وضعیت آب شرب و آب کشاورزی شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: به‌خاطر کمبود انرژی و برق و خاموش‌شدن موتورها و کم‌ شدن لیتراژ برداشت آب، ده‌ها هکتار زمین مشجر پسته شهرستان رها شده و از روی زمین بریده می‌شود و دود زغال سوزی‌های این درختان  فضای شهرستان را می‌پوشاند،  بنابراین باید مسؤولان فکر جدی نسبت به وضعیت آب شرب و کشاورزی بردارند و در این موقعیت بحرانی از هرگونه حفر چاه که نمکی است برزخم مردم، جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام/۸۰۰۲۱/ب/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول