اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

زائران ایرانی، دعای کمیل را در مکه و مدینه زمزمه کردند+عکس

دعای کمیل زائران ایرانی حج تمتع در مکه مکرمه و مدینه منوره طنین‌انداز شد و زائران در سرزمین وحی با معبود راز و نیاز کردند.

زائران ایرانی، دعای کمیل را در مکه  و مدینه زمزمه کردند+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس، نخستین مراسم دعای کمیل زائران ایرانی در مکه مکرمه و دومین مراسم دعای کمیل زائران در مدینه منوره شب گذشته برگزار شد.

هم اکنون بیش از ۱۵ هزار و ۱۰۰ زائر ایرانی در قالب ۱۲۲ کاروان در مکه مکرمه بسر می‌برند که از این تعداد، ۸ هزار و ۶۹ نفر پس از زیارت مرقد پیامبر (ص) و ائمه معصوم (ع) در بقیع، به ‌تدریج از شنبه گذشته وارد مکه شده‌اند و ۷ هزار و ۷۹ تن دیگر از فرودگاه جده به طور مستقیم برای زیارت خانه خدا به مکه مکرمه مشرف شده‌اند.

«هالیدی این» که یکی از هتل‌هایی است که بیشترین تعداد زائران ایرانی را در خود جای داده است، مرکز برگزاری نخستین دعای کمیل در مکه بود و در آن، حجت الاسلام «عبدالحسین اویسی» از خطیبان بعثه مقام معظم رهبری سخنرانی کرد.

در این مراسم، مقدمی از قاریان ممتاز قرآن کریم آیاتی از کلام الله مجید را با صوت دلنشین قرائت کرد و زائران با نوای حاج مهدی سماواتی از مداحان اهل بیت، در فضایی عارفانه و معنوی دعای کمیل را قرائت کردند. 

دعای روح‌بخش کمیل همچنین شب گذشته در هتل‌های «ویولت»، «اعمار فوما»، «العلیان الماسی» و «میدان» شهر مکه که میزبان ۱۲۲ کاروان زائران ایرانی است، با نوای دلنشین مداحان و قاریان ممتاز برگزار شد.

این هتل‌ها صبح امروز نیز شاهد مراسم دعای ندبه حاجیان ایرانی بود که با استقبال آنها همراه بود.

همچنین در مدینه منوره نیز علاوه بر هتل موفنبیک، شب گذشته دعای کمیل زائران ایرانی به صورت متمرکز در هتل سبال و همزمان با حضور مهمانان شهر پیامبر در دیگر ‌هتل‌های محل اسکان حجاج کشورمان به همت بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد. ‌

در این آیین‌های معنوی قاریان ممتاز و بین‌المللی کشورمان با قرائت آیات قرآن در سرزمین وحی و در کنار مرقد مطهر پیامبر گرامی اسلام و ائمه مظلوم بقیع حال و هوای وصف نشدنی به این مراسم ها بخشیدند. 

‌در هتل سبال مدینه پیش از قرائت‌ دعای کمیل، حجت‌الاسلام محمد حسین فلاح زاده،‌ خطیب بعثه مقام معظم رهبری در سخنانی درباره اهمیت توبه و استغفار در اسلام سخن گفت.

وی‌ ‌با بیان اینکه ناامیدی از رحمت پرودگار گناه کبیره است خطاب به زائران سرزمین نزول قرآن اظهار داشت: در زمان و مکان ارزشمندی قرار دارید و تلاش کنید‌ نورانیت سفر معنوی حج را همواره با خود حفظ کنید. 

‌حجت‌الاسلام و المسلمین فلاح زاده با اشاره به فضیلت دعای کمیل، زائران سرزمین وحی را به ترک‌ محرمات توصیه کرد و گفت: محرم ماندن مهم‌تر از محرم شدن است. ‌

دعای کمیل هتل سبال را حاج حمید رمضانپور از مداحان و جانبازان کشور قرائت کرد و زائران همراه با وی فرازهای این دعای روحبخش را زمزمه کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول