اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

صدور 1200 جلد سند مالکیت روستایی و شهری در ایلام

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد ۱۲۰۰ جلد سند مالکیت روستایی و شهرهای زیر ۲۵۰۰۰ نفر جمعیت صادر شده و طبق آمار و پیش بینی‌ها ارائه خدمات نسبت به ماه‌های مشابه سال قبل افزایش داشته است.

صدور 1200 جلد سند مالکیت روستایی و شهری در ایلام

حبیب‌الله محبی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: بنیاد مسکن به منظور تامین مسکن محرومان، متولی توسعه و عمران روستاهای کشور و ساخت واحدهای مسکونی شهرها در چارچوب سیاست‌ها و برنامه‌های دولت جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است.

وی درباره عملکرد سال گذشته افزود: در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ تعداد ۶۵ روستا با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال، شش ماهه دوم سال تعداد ۴۹ روستا با اعتبار ۴۷ میلیارد ریال در زمینه تهیه و بازنگری طرح هادی انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در ادامه خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه نخست تعداد ۸۹ روستا با اعتبار ۴۹۰ میلیارد ریال و در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۴۶ روستا با اعتبار ۹۴۵ میلیارد ریال اجرای طرح هادی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: سال ۱۴۰۰ در حوزه امور زمین و سند ۷۱ هکتار تملک زمین روستایی وجود داشته که ۲۵۷ قطعه زمین روستایی واگذار شده و همچنین ۳۸۶ هکتار اسناد اراضی تملک شده اخذ شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان افزود: در سال گذشته تعداد ۹۴۹ جلد سند روستایی و ۳۲۸ جلد سند شهرهای زیر ۲۵۰۰۰ جمعیت خانوار صادر شده است.

وی اضافه کرد: شاخص تهیه طرح هادی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان در سال ۱۴۰۰، ۱۰۰% ارتقا یافت.

محبی در خصوص اعتبارات خاطرنشان کرد: اعتبارات کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در سال گذشته برای اجرای طرح‌ها از منابع ملی و استانی، وزارت نفت و بنیاد علوی حدود ۱۷۱۶ میلیارد ریال بوده است.

وی عملکرد چند ماهه سازمان در سالجاری را مهم دانست و افزود: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۵۰ روستا با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال تهیه و بازنگری طرح هادی صورت گرفته که از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون تعداد برای ۱۰۰ روستا با اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد ریال طرح هادی اجرا شده است.

محبی در ادامه گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد ۱۲۰۰ جلد سند مالکیت روستایی و شهرهای زیر ۲۵۰۰۰ نفر جمعیت صادر شده و طبق آمار و پیش بینی‌ها ارائه خدمات نسبت به ماه‌های مشابه سال قبل افزایش داشته که این یک آغاز برای کارهای مهم در سال جاری است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان در پایان خاطرنشان کرد: با توجه روی کار آمدن دولت مردمی و توجهات به مناطق محروم و روستایی استان یک مهاجرت معکوس به سمت روستا شکل گرفته و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اقدامات و برنامه ریزی‌های موثری که در سال جاری در دستور کار دارد یک جهش گسترده در انجام طرح‌های عمرانی و خدمات به روستاییان خواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول