اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ضربات جدید به دولت جانسون؛ از دست دادن دو کرسی و استعفای رئیس حزب محافظه‌کار

حزب محافظه‌کار جانسون در انتخابات پارلمانی انگلیس دو کرسی خالی شده را واگذار کرد که استعفای رئیس این حزب را در پی داشت.

ضربات جدید به دولت جانسون؛ از دست دادن دو کرسی و استعفای رئیس حزب محافظه‌کار

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حزب محافظه کار نخست‌وزیر انگلیس در انتخابات پارلمانی برای مشخص شدن تکلیف دو کرسی خالی شده شکست خورد که به استعفای رئیس این حزب انجامید و گمانه‌زنی‌ها در مورد آینده جانسون را تجدید کرد.

به تحلیل رویترز، باخت در یکی از مناطق مهم جنوبی که به طور سنتی محافظه‌کاران در آن پیروز می‌شوند و در کرسی شمال انگلیس که در انتخابات گذشته از حزب کارگر به دست آمده بود، نشان می‌دهد که ائتلاف انتخاباتی جانسون که در انتخابات ملی ۲۰۱۹ گرد هم آمد، ممکن است در حال فروپاشیدن باشد. موضوعی که ممکن است قانونگذاران انگلیسی را وادار کند تا پس از ماه‌ها رسوایی بر سر مهمانی‌های قرنطینه و در بحبوحه بحران رو به رشد هزینه‌های زندگی، دوباره علیه او اقدام کنند.

جانسون پس از جریمه شدن به دلیل نقض قوانین قرنطینه کرونا در پی روشن شدن نتایج تحقیقات پلیس در مورد تجمعات در دفتر و محل زندگی‌اش، تحت فشار شدیدی برای استعفا قرار گرفته است. نخست‌وزیر انگلیس این ماه از رای اعتماد قانونگذاران محافظه‌کار جان سالم به در برد، اگرچه ۴۱ درصد از همکاران پارلمانی او به برکناری‌اش رای دادند و همچنان تحت تحقیقات درباره اقدام عمدی برای گمراه کردن پارلمان قرار دارد. 

به دنبال این شکست‌های انتخاباتی، «الیور داودن» رئیس حزب محافظه‌کار استعفا کرد و گفت که اوضاع باید در حزب تغییر کند.

داودن در نامه استعفای خود به جانسون گفت: انتخابات دیروز پارلمانی آخرین مورد از نتایج بسیار ضعیف حزب ما است. حامیان ما از رویدادهای اخیر مضطرب و ناامید شده‌اند و من نیز در این احساسات شریک هستم. ما نمی‌توانیم مثل همیشه به کار خود ادامه دهیم. کسی باید مسئولیت را بپذیرد و من به این نتیجه رسیده‌ام که در این شرایط باقی ماندن در سمت برای من درست نیست.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، محافظه‌کاران اکثریت بیش از ۲۴۰۰۰ رای را در «تیورتون» و «هونیتون»، در بخش عمیقا محافظه‌کار جنوب غربی انگلیس و در مقابل لیبرال دموکرات‌های میانه‌رو از دست دادند که اکثریت بیش از ۶۰۰۰ را به دست آوردند. لیبرال دموکرات ها اعلام کردند که این بزرگترین اکثریتی است که در یک انتخابات میان دوره ای پارلمان انگلیس لغو شده و این نشان می‌دهد که سایر قانونگذاران محافظه‌کار ممکن است در خطر از دست دادن کرسی‌های خود قرار داشته باشند. «ریچارد فورد» کاندیدای برنده حزب لیبرال در سخنرانی پیروزی خود گفت که جانسون باید برود و همین حالا باید این کار را بکند.  وی افزود: در ازای هر روزی که بوریس جانسون به مقام خود می‌چسبد، شرم، هرج و مرج و بی‌توجهی بیشتری را به همراه می‌آورد.

با این حال، جانسون روز پنجشنبه این پیشنهاد را رد کرد که در صورت از دست دادن هر دو کرسی محافظه‌کاران، استعفا دهد و گفت که شکست احزاب حاکم در انتخابات عادی است. در کرسی مجزای پارلمان «ویکفیلد» در شمال انگلیس هم حزب مخالف کارگر محافظه‌کاران را شکست داد.

«کر استارمر» رئیس حزب کارگر انگلیس در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: این نتیجه قضاوت روشنی در مورد حزب محافظه‌کار است که انرژی و ایده‌اش تمام شده است.

جانسون در انتخابات سراسری ۲۰۱۹ محافظه‌کاران را به بیشترین اکثریت در سه دهه اخیر رساند و به دلیل توانایی‌اش در پیروزی در مناطق شمالی و مرکزی انگلیس که معمولاً به حزب کارگر رای می‌دهند، مورد تحسین قرار گرفت. با این حال، از دست دادن ویکفیلد می‌تواند نشان دهد که توانایی او برای پیروزی دوباره در این مناطق در انتخابات ملی بعدی که در سال ۲۰۲۴ انتظار می‌رود نیز به خطر افتاده است.

این دو کرسی خالی شده مرتبط با استعفای دو قانوگذار ارشد حزب محافظه‌‌کار است که یکی  بعد از اعتراف به تماشای فیلم مستهجن در پارلمان انگلیس و دیگری بعد از مجرم شناخته شدن به دلیل تجاوز جنسی به یک پسر نوجوان، از سمت خود کناره‌گیری کردند. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول