اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پیش‌بینی سنجش بیش از ۴۷ هزار کلاس اولی در مازندران

رئیس اداره آموزش و پرورش  استثنایی مازندران گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۴۷ هزار نوآموز آمادگی ورود به پایه اول دبستان در سطح استان در تابستان ۱۴۰۱ سنجش شوند.

پیش‌بینی سنجش بیش از ۴۷ هزار کلاس اولی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، محمد جعفری رئیس اداره آموزش و پرورش  استثنایی مازندران با اشاره به آغاز سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در سطح ۳۳ پایگاه سنجش، اظهار کرد: گرفتن نوبت برای سنجش در تمامی پایگاه‌های الف شروع شده و مدیران مدارس ابتدایی می‌توانند با ورود به سامانه سنجش برای دانش‌آموزان نوبت‌گیری کنند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۴۷ هزار نوآموز آمادگی ورود به پایه اول دبستان مازندرانی در سطح استان در تابستان ۱۴۰۱  مورد ارزیابی و سنجش قرار گیرند.

رئیس اداره آموزش و پرورش  استثنایی مازندران در پاسخ به این سوال که آیا نوآموزان پیش‌دبستانی امسال سنجش می‌شوند، بیان کرد: به این دلیل که جمعیت پایه اولی‌ها خیلی افزایش یافت،  پایه اولی‌ها در اولویت هستند.

این مسوول با بیان اینکه ارزیابی جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان از روز سه‌شنبه هفتم تیرماه در پایگاه‌های سنجش درجه الف آغاز می‌شود، افزود: کار پایگاه‌های درجه  ب  یک هفته بعد از این تاریخ است.

جعفری در ارتباط با مراحل انجام کار سنجش، تصریح کرد: خانواده‌ها ابتدا برای ثبت‌نام اولیه به مدرسه منطقه خود مراجعه می‌کنند و مدیران مدارس، پس از ثبت اطلاعات نوآموزان در سامانه سیدا، از طریق سامانه سنجش، برای سنجش نوبت‌گیری کرده و برگه نوبت‌گیری را به اولیا می‌دهند.

وی ادامه داد: اولیا پس از دریافت نوبت، بر اساس زمان نوبت گرفته شده، روز، تاریخ و ساعت مقرر ، به آدرس پایگاه سنجش مراجعه می‌کنند (تمامی این اطلاعات در برگ نوبت درج است)؛ سپس در پایگاه سنجش، پس از ارزیابی‌های اولیه و اتمام کار، نتیجه را دریافت می‌کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش  استثنایی مازندران اضافه کرد: پس از این مرحله باید خانواده‌های نوآموزان به پزشک خانواده مراجعه و پس از ثبت برخی از اطلاعات در برگ مخصوص، جهت ثبت‌نام قطعی به مدرسه مراجعه کنند.

این مسوول با تاکید بر اینکه خانواده‌ها قبل از رفتن به پایگاه سنجش، به مراکز بهداشتی منطقه خود رفته و واکسیناسیون فرزند خود را کامل کنند، خاطرنشان کرد: صرفا در روز و ساعت درج شده در برگ نوبت، به پایگاه سنجش مراجعه کنند؛ چراکه مراجعه در غیر از ساعت مقرر، موجب معطل شدن در پایگاه و اختلال در نوبت‌ها می‌شود.

جعفری بیان کرد: بعد از پایگاه سنجش به پزشک خانواده مراجعه تا برگ زرد را دریافت کنند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی در مراکز تخصصی دندانپزشکی، اقدام به وارنیش کردن دندان‌های نوآموزان می‌کند، برای این امر به مراکز تخصصی دندانپزشکی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مراجعه و وارنیش رایگان را دریافت کنند که انجام وارنیش دندان‌های کودکان بدو ورود به دبستان رایگان است.

رئیس اداره آموزش و پرورش  استثنایی مازندران در پایان گفت: موضوع مهم این است خانواده‌ها از هرگونه فشار و استرس به کودکان خود پرهیز کنند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول