اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادعاهای تأییدنشده درباره ترور حمل‌کننده چمدان اتمی روسیه

یک رسانه انگلیسی مدعی شده حمل‌کننده کدهای هسته‌ای رئیس‌جمهور روسیه در منزلش در نزدیکی مسکو ترور شده است.

ادعاهای تأییدنشده درباره ترور حمل‌کننده چمدان اتمی روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک رسانه انگلیسی روز چهارشنبه مدعی شده «وادیم زیمین»، یک سرهنگ بازنشسته روسیه‌ای که وظیفه حمل کدهای هسته‌ای ولادیمیر پوتین را به عهده داشته در منزلش ترور شده است.

روزنامه دیلی‌میرور مدعی شده «زیمین» دوشنبه در آشپزخانه منزلش در نزدیکی مسکو با جراحت ناشی از شلیک گلوله به سر پیدا شده و در حال حاضر در بیمارستان تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد.

با وجود این، رسانه‌های روسیه گزارش داده‌اند که وادیم زیمین قصد خودکشی داشته و برادرش او را «غرق در خون» پیدا کرده است. این اتفاق در شرایطی رخ داده که زیمین قرار بود در دادگاه به جرم گرفتن رشوه محاکمه شود.

رسانه‌های غربی از زمان آغاز جنگ در اوکراین، جنگ روانی علیه روسیه را در دستور کار قرار داده‌اند. پایگاه میرور به همراه برخی دیگر از رسانه‌های انگلیس چندی پیش هم شایعاتی غیرحرفه‌ای درباره ابتلای پوتین به انواع مختلفی از بیماری‌ها از جمله سرطان، تومور مغزی، ضعف بینایی و غیره منتشر کرده است.

به عنوان مثال، روزنامه «دیلی میل» ماه پیش به نقل از یک مأمور سرویس امنیت فدرال روسیه که نمی‌خواسته نامش فاش شود نوشته بود: «وضعیت رئیس جمهور روسیه به‌دلیل ابتلا به سرطان بدخیم رو به وخامت است».

این رسانه‌ها همچنین مدعی شده بودند که نزدیکان پوتین دنبال کودتا علیه او هستند. وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به این شایعات گفته بود: «رئیس جمهور پوتین هر روز در میان عموم حاضر می‌شود. می‌توانید او را بر روی صفحه‌های تلویزیون ببینید، سخنرانی‌های او را بخوانید و به آن‌ها گوش دهید. فکر نمی‌کنم افراد عاقل بتوانند نشانه‌ای از بیماری در این مرد ببینند».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول