اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

بزرگ‌ترین کشتی کانتینری دنیا تحویل داده شد

بزرگ‌ترین کشتی کانتینری جهان روز چهارشنبه در شهر ساحلی شانگهای تحویل داده شد.

بزرگ‌ترین کشتی کانتینری دنیا تحویل داده شد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از چاینادیلی، بزرگترین کشتی کانتینری جهان روز چهارشنبه در شهر ساحلی شانگهای تحویل داده شد.

 مجموعه کشتی سازی Hudong Zhonghua چین، جدیدترین کشتی کانتینری متعلق به خط اورگرین را که بزرگترین کشتی کانتینربر جهان بر اساس ظرفیت رتبه بندی شده، ساخته است؛ این کشتی جدید، Ever Alot نام دارد و ظرفیت آن ۲۴۰۰۴ تی ای یو است.

این کشتی ۳۹۹.۹۹ متر طول، بیش از ۶۰ متر طولانی‌تر از بزرگترین ناو هواپیمابر جهان، و ۶۱.۵ متر عرض، با مساحت عرشه ۲۴۰۰۰ متر مربع، معادل ۳.۵ زمین فوتبال استاندارد است.

با یک محفظه بار به عمق ۳۳.۲ متر، می‌تواند ۲۴۰ هزار تن محموله بسته بندی شده در بیش از ۲۴ هزار کانتینر استاندارد را در یک زمان حمل کند که یک رکورد جهانی است.

کانتینرها را می توان تا حداکثر ارتفاع معادل یک ساختمان ۲۲ طبقه روی هم چید.

این کشتی همچنین دارای طرح های صرفه جویی در انرژی است. این کشتی‌ساز جدیدترین فناوری‌های بهینه‌سازی هیدرودینامیکی را به کار گرفته است که به کشتی اجازه می‌دهد بارهای سنگین را با سرعت بالا و مصرف سوخت کم حمل کند.

هدف اورگرین که یک خط کشتیرانی تایوانی است، ایجاد یکی از جوان‌ترین، پیشرفته‌ترین و پایدارترین ناوگان‌های دریایی حمل و نقل کانتینری در جهان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول