اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

خراسان‌شمالی رتبه دوم محرومیت کشور را دارد/ استان نیازمند نگاه ویژه است

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان‌شمالی در مجلس گفت: استان خراسان‌شمالی به لحاظ تورم، فقر و فلاکت رتبه دوم کشور و در موضوع منابع بانکی و مصارف رتبه ۲۹ کشور است.

خراسان‌شمالی رتبه دوم محرومیت کشور را دارد/ استان نیازمند نگاه ویژه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد، مانه وسملقان، گرمه، جاجرم، رازوجرگلان در مجلس شورای اسلامی، عصر امروز در شورای اداری استان که با حضور رئیس جمهور در محل سالن شهدای دولت استانداری خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: استان خراسان‌شمالی به لحاظ تورم، فقر و فلاکت رتبه دوم کشور و در موضوع منابع بانکی و مصارف ۲۹ کشور است.

وی با اشاره به اینکه در استان خراسان‌شمالی پنج صنعت بزرگ فعالیت دارند، گفت: متاسفانه هیچ گردش مالی این صنایع در داخل استان نیست و مردم از این سرمایه‌ها محروم هستند و نمی‌توانند تسهیلات دریافت کنند.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان‌شمالی با بیان اینکه استان در سهولت کسب‌وکار رتبه ۱۸ و به لحاظ نیروی انسانی و سواد و تحصیلات جزو چهار استان برتر کشور است، افزود: نکته قابل توجه این است که خراسان‌شمالی در شاخص امید به زندگی در جایگاه ۳۰ام قرار دارد و اگر این امید به زندگی کم‌ شود یعنی شاخص‌های بهداشت، اقتصادی و اجتماعی زیر سوال خواهد بود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: وضعیت خراسان‌شمالی با یک بودجه معمولی حل نخواهد شد و نیاز به نگاه ویژه و توجه ویژه‌ای به استان دارد.

وی با اشاره به اینکه باید تمرکز ویژه‌ای به حوزه تولید، دانش بنیان و اشتغال ناقص شود، بیان داشت: همچنین سیمان سمنگان با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی، تعطیل و بلاتکلیف است و امید مردم است که تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول