اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

بانک‌های خصوصی باعث خروج سرمایه از خراسان‌شمالی می‌شوند/وضعیت راه‌های روستایی استان مطلوب نیست

استاندار خراسان شمالی گفت: باتوجه به اینکه بانک‌های خصوصی با اندک درصد سود بالاتری که پرداخت می‌کنند در رقابت با بانک‌های دولتی استان هستند و متاسفانه همین بانک‌های خصوصی باعث خروج سرمایه استان می شود.

بانک‌های خصوصی باعث خروج سرمایه از خراسان‌شمالی می‌شوند/وضعیت راه‌های روستایی استان مطلوب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی عصر امروز در شورای اداری استان که با حضور رییس جمهور در محل سالن شهدای دولت استانداری خراسان شمالی برگزار شد اظهار کرد: استان خراسان شمالی گنجینه ای از فرهنگ ها است و به دلیل موقعیت جغرافیایی دارای پتانسیل های زیادی است.

وی با اشاره به اینکه تولید متنوع دامی استان جایگاه قابل قبولی جهت تامین امنیت غذایی ایجاد کرده است، گفت:  ایجاد واحد‌های صنعتی در این راستا فرصتی برای پیشرفت این استان ایجاد خواهد کرد.

استاندار خراسان شمالی افزود: علی رغم تمام ظرفیت های استان، مردم به عنوان سرمایه های اجتماعی خراسان شمالی هستند که مشارکت بالا در انتخابات و کسب رتبه دوم مشارکت در انتخابات اخیر نشان از در صحنه بودن مردم است.

وی گفت: از رییس جمهور به نمایندگی از مردم خراسان شمالی تقاضا داریم که با دستور مساعد ایشان شاهد تحقق مصوبات دولت باشیم.

حسین نژاد بیان داشت: نامناسب بودن الگوی بارشی و خشکسالی باعث از بین رفتن ظرفیت کشاورزی شده است و استان نیازمند انتقال آب های مرزی و اجرای سیستم های نوین آبیاری است که نیاز به تخصیص اعتبارات دارد.

وی همچنین به تامین اعتبار جهت رفع مشکل ۳۰۰ روستای محروم از آب شرب و داراری تنش آبی، اشاره کرد و گفت: کشاورزی در استان با ظرفیت ۲۵ درصد تولید ناخالص استان و با ۸۱ هزار و ۵۵۱ بهره بردار، یکی از ظرفیت های استان است.

حسین نژاد بیان تامین اعتبار توسعه زیرساخت های گردشگری، کمک های فنی و اعتباری و توسعه زیرساخت ها، احداث تکمیل باند محور دوم جنگل گلستان به بجنورد، تاکید بر اجرای طرح های جانبی پتروشیمی، تامین اعتبار جهت تکمیل پروژه های دانشگاه بجنورد، کوثر بجنورد، شیروان، اسفراین، فرهنگیان و علوم‌پزشکی را بخش دیگری از تقاضای استان خراسان شمالی خواند.

استاندار خراسان شمالی گفت: استان خراسان شمالی چهار هزار و ۶۶۱ کیلومتر راه روستایی دارد که وضعیت نامناسبی دارند و در مقایسه با میانگین کشوری در جایگاه پایین تری قرار دارد و نیازمند تامین اعتبار برای این شاخص است.

حسین نژاد با بیان اینکه ۹۷ درصد آموزشگاه‌های خراسان شمالی دونوبته هستند، گفت: تامین اعتبار برای شاخص های آموزشی استان و موضوع خوابگاه های دانش آموزی و امکانات آنها از جمله نیازهای ویژه استان است که نگاه قابل توجهی می طلبند.

استاندار خراسان شمالی یادآور شد: باتوجه به اینکه بانک‌های خصوصی با اندک درصد سود بالاتری که پرداخت می‌کنند، در رقابت با بانک های دولتی استان هستند و متاسفانه همین بانک‌های خصوصی باعث خروج سرمایه استان می شود.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به وجود معادن غنی در استان خراسان شمالی، درخواست داریم شرکت ایمیدرو نسبت به تحقق این موضوع سریعا اقدام کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول