اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

فارس من| خدمات روان‌شناسی و مشاوره را بیمه کنید

جمعی از مخاطبان خبرگزاری فارس با راه اندازی کمپینی، خواستار لزوم تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات روانشناسی و مشاوره شد‌ه‌اند.

فارس من| خدمات روان‌شناسی و مشاوره را بیمه کنید

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، دریافت خدمات روانشناسی و مشاوره نیازی اجتناب ناپذیر برای بسیاری از افراد جامعه است؛ البته این احساس نیاز بستگی به رویکرد و نگاه فرد دارد؛ چه بسیار افرادی هستند که علی رغم نیاز به دریافت خدمات روانشناسی اما به دلیل نگاه نامناسب و سطحی به این خدمات از انجام و پذیرش این مشاوره‌ها خودداری کرده و این بی توجهی پیامدهای نامطلوبی روی آنها دارد.

در نقطه مقابل نیز هزینه‌های بالای مشاوره و جلسات روانشناسی نیز عامل مهمی در بی رغبتی مردم به دریافت چنین خدماتی است.

جمعی از مخاطبان خبرگزاری فارس با راه اندازی کمپینی، خواستار لزوم تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات روانشناسی و مشاوره شده‌اند.

این مخاطبان بیان داشته‌اند:‌برخورداری خدمات مشاوره و روانشناسی از بیمه‌های پایه و تکمیلی در بند «ج» ماده ۱۰۲ قانون برنامه ششم توسعه مطرح شده اما تا کنون اجرایی نشده است.

با توجه به اینکه این امر به منظور اجرای بند هشت سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی مبنی بر ارائه خدمات لازم به منظور تحکیم نهاد خانواده و فرزندآوری است.

آنها یادآور شده اند:‌با توجه به افزایش هزینه‌های معیشتی مردم وعدم مراجعه اکثر افراد به روانشناس و روان درمانگر به علت‌عدم توانایی در پرداخت هزینه‌های خدمات روانشناسی، در جهت رفع مشکلات شخصی و خانوادگی (با توجه به اینکه درمان در روانشناسی در اکثر موارد لازمه آن قرار گرفتن در دوره چند جلسه‌ای است و این خود بار مالی زیادی را متوجه مراجع کننده می‌کند، باید پوشش بیمه‌ای این خدمات در دستور کار قرار گیرد.

نیاز به بیمه خدمات روانشناختی بسیار حیاتی است

اظهارات مسئولان در مورد بیمه نشدن خدمات روانشناسی نبود بودجه است؛ با این وجود اگر تنها کمی دقیق‌تر به مسئله نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که دسترسی آسان مردم به روانشناس و روان درمانگر چگونه می‌تواند بار مالی بسیاری را از دوش خانواده‌ها و جامعه و بودجه‌ کشور بردارد.

 

بنابراین  از مسئولین دولتی تقاضامی شود که این امر را اجرایی کنند. در کشور ما که به علم و روح و روان بنابه دستورات اسلام و فرهنگ کهن، بیش از هر چیز دیگری بیشتر پرداخته می‌شود باید استفاده هرچه بیشتر مردم از خدمات روانشناسی، نشانه عملی این تفکر و ظاهر آراسته باشد و این مهم با همکاری دولت و مجلس در جهت رفع موانع آن از جمله بیمه به انجام می‌رسد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول