اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

ضرورت نقش آفرینی بخش کشاورزی در افزایش تولید ناخالص داخلی استان قزوین

استاندار قزوین گفت: نقش آفرینی بخش کشاورزی در تولید ناخالص داخلی استان خیلی قابل توجه نیست و از تولید ناخالص داخلی در سال ۹۹ تقریبا ۱۰ تا ۱۵ درصد به بخش کشاورزی اختصاص دارد.

ضرورت نقش آفرینی بخش کشاورزی در افزایش تولید ناخالص داخلی استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدمهدی اعلایی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه استان قزوین که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم ترین مزیت های استان قزوین حوزه کشاورزی و صنایع وابسته به آن است که بخش عمده آن در طول سال های قبل در مسیر پیشرفت قرار گرفته و جا دارد این مسیر با سرعت بیشتری دنبال شود.

وی افزود: خوشبختانه این استان در سطح ملی بیشتر از اندازه جغرافیایی و جمعیتی خود در تولید غذا نقش دارد ولی همین نقش آفرینی در تولید ناخالص داخلی استان خیلی قابل توجه نیست و از تولید ناخالص داخلی در سال ۹۹ تقریبا ۱۰ تا ۱۵ درصد به بخش کشاورزی اختصاص دارد. 

اعلایی گفت: این رقم ۱۰ تا ۱۵ درصدی در حالی است که در  حوزه مصارف آب عدد قابل توجهی از آب مصرفی استان در بخش کشاورزی استفاده می شود و ۸۸ درصد آب استان قزوین در بخش کشاورزی مصرف می شود.

استاندار قزوین با بیان اینکه این عدد در مقیاس ملی و استاندارد جهانی معقول نیست و باید برای بهبود وضعیت برنامه ریزی کرد، ادامه داد: اولویت اصلی استان با توجه به محدودیت منابع آب و اثرگذاری آب در تولید غذای کشور و دنیا، ارتقای بهره وری است و دستگاه‌های اقتصادی استان در ماه های اخیر با همفکری و همگرایی برای افزایش ضریب تبدیل آب به درآمد تدابیری را اتخاذ کرده اند. 

نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: در شرایط فعلی کم آبی کشور، استفاده بهینه از منابع آب بسیار تعیین کننده است و اگر تدبیر نکنیم به طور قطع ضرر خواهیم کرد. 

وی اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که در ایام جاری تفاهم نامه آن منعقد شد ایجاد بازار آب در استان است و مقدمات آن در حال اجرا است و با این اقدام آب به عنوان یکی از منابع قابل توجه درآمدی استان تبدیل می شود و هر کس که نیاز به مصرف آب بیشتر برای کسب درآمد بیشتر داشته باشد، در بازار آب تهیه می کند. 

اعلایی با بیان اینکه در سفر ریاست جمهوری اعتبارات خوبی برای حوزه کشاورزی پیش بینی شده است، گفت: امیدواریم این اعتبارات منجر به توسعه هرچه بیشتر بخش کشاورزی در استان قزوین شود. 

استاندار قزوین با اشاره به اجرای طرح اصلاح نظام یارانه‌ای کشور اضافه کرد: خوشبختانه این طرح در استان با همراهی مطلوب تولیدکنندگان استان اجرا شد و نقش تولیدکنندگان استان در اجرای این طرح و ایجاد کم ترین مسئله جای تقدیر و تشکر دارد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول