اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ناتو: لیتوانی در حال اجرای تحریم‌های اروپا علیه روسیه است

دبیرکل ناتو با اشاره به حمایت لیتوانی از تحریم‌های ضد روسی در اتحادیه اروپا، گفت محاصره اقتصادی کالینینگراد نیز در راستای اجرای این تحریم‌ها است.

ناتو: لیتوانی در حال اجرای تحریم‌های اروپا علیه روسیه است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی گفت لیتوانی از تحریم‌های اروپا علیه روسیه حمایت می‌کند.

استولتنبرگ در مصاحبه با نشریه «پالتیکو» توضیح داد که لیتوانی با مسدود کردن ترانزیت اقلام کالایی بین کالینینگراد و دیگر بخش‌های روسیه، تحریم‌های اروپا علیه مسکو را اجرا می‌کند.

وی در این‌باره اظهار داشت: «ما می‌بینیم که لیتوانی، که عضو ناتو و اتحادیه اروپا است، تحریم‌های اروپا [علیه روسیه] را اجرا می‌کند. اعضای ناتو از تحریم‌های اروپا [علیه روسیه] حمایت می‌کنند».

دولت لیتوانی روز دوشنبه ضمن مسدود کردن مسیر ریلی به شهر «کالینینگراد» در روسیه، از ورود کالاهایی نظیر زغال‌سنگ، فلزات، مصالح ساختمانی و فناوری‌های پیشرفته به این منطقه نیز جلوگیری کرد.

«نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه نیز در واکنش به این اقدام، تاکید کرد که مسکو به زودی به تصمیم ویلنیوس برای اعلام محاصره حمل‌و‌نقل منطقه کالینینگراد پاسخ خواهد داد و مردم لیتوانی به طور جدی عواقب این اقدامات را احساس خواهند کرد. (جزئیات بیشتر)

دبیر کل ناتو درباره روند عضویت کشورهای فنلاند و سوئد در این ائتلاف نظامی نیز تصریح کرد: «هدف من هنوز این است که مطمئن شوم آنها [سوئد و فنلاند] می‌توانند به زودی به ائتلاف ملحق شوند. نمی‌توانم تضمین کنم، اما می‌گویم این هنوز هدف من است».

به نوشته پالتیکو، استولتنبرگ با تاکید بر لزوم پمپاژ تسلیحات به اوکراین، ادامه داد: «ما باید ارائه تسلیحات مدرن و سلاح‌های سنگین به اوکراین را ادامه دهیم، همانطور که برای متحدان ناتو به مدت طولانی انجام داده‌ایم، ناتو باید نقشی در ارائه پشتیبانی ایفا کند».

این اظهارات در حالی است که «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه با هشدار به مقامات غربی درخصوص لفاظی‌های خطرناک علیه مسکو، گفت غرب هر کاری می‌کند تا تنش‌ها با روسیه را بیش از پیش تشدید کند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول