اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

سلیمی نمین: اهل قلم باید با روش‌های جدید جامعه را با مطالعه آشتی دهند

نویسنده کتاب نیم قرن ناکامی گفت: امروز مطالعه ضرورت است و باید در دستور کار روزمره مردم قرار بگیرد و اهل قلم باید با روش‌های جدید مطالعه را به جامعه بازگردانند.

سلیمی نمین: اهل قلم باید با روش‌های جدید جامعه را با مطالعه آشتی دهند

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، آیین رونمایی از دو اثر با عنوان‌های «نبرد مخفی علیه ایران» و «نیم قرن ناکامی» با حضور علی لاریجانی عضو مجمع تشخیص نظام، علیرضا مختارپور رئیس کتابخانه ملی، سید عباس صالحی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات و وزیر سابق ارشاد صبح امروز چهارشنبه اول تیرماه برگزار شد.

کتاب آقای سلیمی نمین دشمنی اسرائیل با ایران را به خوبی نشان داده است

در این برنامه مهدی فضائلی طی سخنانی اثر سلیمی نمین را ارزشمند دانست و گفت: امروز در شرایطی هستیم که دغدغه‌هایی از جنس دیگر در جامعه قالب است و کار‌هایی از این جنس بسیار ارزش‌مند است، زیرا این کتاب دشمنی اسرائیل با ایران را به خوبی بیان کرده است.

برگمن سعی دارد تقابل ایران و اسرائیل را به تقابل ایران با یهودیان تغییر دهد

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی از دوران نهضت یک تقابل ذاتی با صهیونیسم داشته اما این کتاب تقابل بین ما و یهودیان را نشان می‌دهد در حالی که ما با صهیونیسم مشکل داریم نه با یهودیان و اتفاقاً بسیاری از یهودیان هم با صهیونیسم مشکل دارند و علیه آنها هم تجمع برگزار می‌کنند اما رسانه‌های غرب هیچ‌گاه تجمعات یهودیان علیه صهیونیسم را به خوبی منعکس نمی‌کنند.

فضای غرب به نفع صهیونیسم بسته است

فضائلی با اشاره به فضای بسته غرب به نفع صهیونیسم گفت: فضای غرب و اروپا به شدت بسته است و حتی اجازه تفکر علیه صهیونیسم را هم نمی‌دهند، مثلاً همین موضوع هولوکاست. الان هم می‌خواهند انقلاب اسلامی را در برابر یهودیت قرار دهند در حالی که بسیاری از یهودیان ارتباط قلبی با انقلاب اسلامی دارند.

در ادامه عباس سلیمی نمین نویسنده کتاب نیم قرن ناکامی با تشکر از نظرات افراد حاضر در جلسه گفت: امروز مطالعه ضرورت است و باید در دستور کار روزمره مردم قرار بگیرد، مردم باید واقعیت‌ها را لمس کنند و از طریق کتاب دریافت کنند.

اهل قلم باید با شیوه‌های جدید مطالعه را به جامعه بازگردانند

وی با بیان اینکه ما با نسلی مواجه هستیم که تحولات عظیم ملت ایران را درک نکرده‌اند گفت: نسل کنونی نمی‌توانند با آثار مکتوب ارتباط عمیقی داشته باشند، حال وظیفه اهل قلم است که شیوه‌هایی را پیدا کنند که مطالعه را به جامعه برگرداند.

سلیمی‌نمین ادامه داد ما مطالبی را در جاده‌های یک سویه ارائه می‌کنیم و گمان می‌کنیم که رسالت خود را انجام دادیم اتفاقاً همین نوع رفتار سبب بی‌اعتمادی شده و عملکرد‌های غلط برخی مسئولان هم انگیزه‌ها را برای مطالعه کم کرده است.

دنبال ایجاد جاده‌ دوطرفه برای جلب اعتماد مردم هستیم

نویسنده کتاب نیم قرن ناکامی با اشاره به اینکه به دنبال روش‌های جدید و ایجاد جاده دو طرفه هستیم، گفت: ما در دفتر مطالعات سالهاست که به دنبال جلب اعتماد مردم با راه‌های جدید هستیم.

سفرای ما پاسخ اتهامات رسانه‌های خارجی را نمی‌دهند

وی با انتقاد از عدم پاسخگویی به اتهامات رسانه‌های خارجی گفت: به یاد دارم زمانی که در رسانه کار می‌کردم نامه سفیر فرانسه بلافاصله بعد از انتشار مطلبی علیه کشور آنها روی میز من قرار گرفت و باید پاسخ مطلب ما منتشر می‌شد، متأسفانه دیگر کشورها انگیزه‌ای برای دفاع از زحمات علیه انقلاب اسلامی ندارد اما تأسف آنجاست سفیران ما در خارج از کشور هم علیه حجمه‌ها هیچ پاسخی نمی‌دهند، البته ما این را به وزارت خارجه منعکس کرده‌ایم و امیدوارم قلم بتوانند مسئولان را در این راستا مجاب کنند.

برگمن به دروغ ادعا می‌کند اسرائیل به ایران هم اسلحه فروخته

سلیمی‌نمین با بیان اینکه برگمن ادعا می‌کند در بازار سیاه اسرائیل به ایران تجهیزات و اسلحه داده است، گفت: اسرائیل در قاچاق ید طولایی دارد از قاچاق انسان کودک و اعضای بدن بگیرید تا بازار سیاه اسلحه در دست آنهاست، در چنین شرایطی ادعا می‌کنند که در این بازار سیاه به ما تجهیزات داده‌اند. این گونه نیست، مثلاً آنها در بسیاری از موارد که ایران از بازار سیاه، اسلحه خریده را توقیف کردند حتی در یکی از خریدها قطعات تجهیزات خریداری شده را عوض کردند و این کار سبب خشم و آمریکایی‌ها هم شد.

باید ظلم‌های غرب و اسرائیل را به جوانانمان بازگو کنیم

وی ادامه داد: اسرائیلی‌ها ولع چپاول دارند و در این راستا قابل قیاس با غرب نیستند ما باید کار کنیم و به جوانان بگوییم که نظام‌ سرمایه‌داری صهیونیست به ملت ما چه ظلم‌هایی کرده وقتی می‌بینیم که شیرخشک فاسد به ایران فرستادند و چه ظلمی به کودکان ما شد، باید اینها را به خوبی برای نسل امروز بازگو کنیم.

انتهای پیام/ ت 109

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول