اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  مسئولیت های اجتماعی

برگزاری نخستین نشست تشکیلاتی مسؤولان استانی تیپ جهادی ۱۲ مستضعفین

نخستین نشست تشکیلاتی مسؤولان استانی تیپ جهادی ۱۲ مستضعفین در تهران برگزار شد.

برگزاری نخستین نشست تشکیلاتی مسؤولان استانی تیپ جهادی ۱۲ مستضعفین

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، نخستین نشست تشکیلاتی مسولان استانی تیپ جهادی ۱۲ مستضعفین در تهران برگزار شد.

در این نشست، شبکه سازی نیروهای جهادی عرصه محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی و همچنین ابعاد بر زمین مانده خدمت به مردم مورد بررسی قرار گرفت.

مسئولان استانی تیپ جهادی ۱۲ مستضعفین ضمن تاکید بر ضرورت  استفاده از ظرفیت‌های مردمی و بهره‌گیری از ارتباطات گروه‌های جهادی با خیرین و دستگاه‌های مرتبط نقشه راه جدیدی بر اساس توانمندی ها و ظرفیت های شناخته شده در تجارب قبلی خود تهیه و تدوین کردند تا بتوانند ضمن جبران کاستی‌ها؛ به خدمت رسانی بهتر و اثرگذارتر بپردازند.

نیروی انسانی تشکیل دهنده تیپ جهادی۱۲ مستضعفین که با بهره گیری از مدل سازماندهی مردمی در دفاع مقدس الگوگیری شده، افراد دارای سابقه خدمت جهادی و نیز دارای توان شبکه سازی و البته دارای شبکه‌ای از گروه‌های جهادی خدمت‌رسان هستند. 

هدف از تشکیل این مجموعه جهادی محرومیت زدایی و تربیت نیروی انسانی جهادی و انقلابی در راستای خدمت به مردم و محرومین است و همچنین با تعریف قواعد و طراحی‌های جدید؛ بدنبال حضور در مناطق محروم، متناسب با نیاز جدی و قطعی مردم خواهد بود و  نگاه ویژه‌ای نیز به حل مسائل فردی و اجتماعی محرومین دارد.  

مسئولان استانی در این نشست دو روزه با اشاره به اینکه حمایت دستگاه‌ها را باید به حمایت خیرین و مشارکت‌های مردمی اضافه نمود بر خروج گروه‌های جهادی از برخی کارهای صرفا پیمانکاری به سمت حل مساله توسط خود مردم در هر منطقه تاکید کردند. 

تیپ جهادی ۱۲مستضعفین در عرصه های گوناگون عمرانی و آبادانی، پزشکی و بهداشتی،خدمات اجتماعی و آب‌رسانی و دیگر عرصه‌های مختلف بصورت جدی فعال شده و مشغول به خدمت رسانی است.

در نشست دوروزه مسئولان استانی تیپ از مسئولان دستگاه‌های مختلف فعال در حوزه جهادی و محرومیت زدایی مانند بنیاد علوی، بسیج سازندگی کشور، ستاد اجرایی فرمان امام، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دفتر مقام معظم رهبری دعوت به عمل آمد تا ضمن طرح تجربیات و برآوردهای خود از مسائل و چالشهای پیش روی عرصه خدمت جهادی، راهکارهای مناسبی برای عبور گروه‌های جهادی فعال  نیز ارائه کنند. 

در بخشی از ترسیم نقشه راه این شبکه جهادی، توجه به اینکه بسیاری از بخش‌های جامعه از جمله سالمندان، ناتوان های جسمی حرکتی، کودکان، مادران باردار در مناطق محروم و صعب العبور و دیگر قشرهای آسیب پذیر باید مورد نگاه ویژه قرار بگیرند به تصویب رسید. 

لازم به ذکر است اعضا تشکیل دهنده این شبکه، از نیروهای باتجربه در حوزه فعالیت های جهادی هستند و مدل استفاده شده در این مجموعه نیز از تجربیات دفاع مقدس الگوبرداری و اجرایی شده است و در پایان این نشست مرامنامه‌ای در ۱۴ بند، با اتکا به فکر و اندیشه های گفتمانی و رویکرد و مدلهای کار جهادی، مدل‌های مختلف محرومیت‌زدایی، ساختار و موضوعات مختلف مرتبط با نحوه عملکرد؛ ضمن جمع‌بندی مورد تصویب مسئولان استانی تیپ جهادی ۱۲ مستضعفین قرار گرفت.

انتهای پیام/ ت 104

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول