اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تذکرات شفاهی نمایندگان مجلس| تاکید بر عدم تعدیل مدافعان سلامت پس از پایان کرونا

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکرات شفاهی در نشست علنی امروز مجلس بر عدم تعدیل مدافعان سلامت و تفکیک وزارت راه و شهرسازی تاکید کردند.

تذکرات شفاهی نمایندگان مجلس| تاکید بر عدم تعدیل مدافعان سلامت پس از پایان کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکراتی شفاهی در نشست علنی امروز مجلس چهارشنبه (1 تیر) برعدم تعدیل مدافعان سلامت و تفکیک وزارت راه و شهرسازی تاکید کردند.

سیدکریم حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی نیز در تذکری شفاهی ضمن تبریک روز ملی اصناف و سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، اظهار داشت: کشاورزان خوزستانی علاوه بر خسارت سیل 98، دو سال پیاپی خشکسالی و عدم کشت تابستانی داشتند که لازم است وام های آن‌ها امهال شود.

وی در تذکر خطاب به وزیر آموزش و پرورش خواستار اجرای قانون رتبه بندی معلمان شد و افزود: مصوبه هیات وزیران در خصوص افزایش 10 درصدی حقوق بازنشستگان در هیات بررسی و تطبیق مصوبات با قانون، ابطال شد که لازم است دولت هرچه سریع تر حقوق آن ها را احقاق کند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن  تذکر به وزیر بهداشت، با انتقاد از اینکه دفترچه خدمات درمانی بیماران کم خونی مزمن خارج شده و اکثر آن ها از اقشار ضعیف هستند که نیاز به تعویض مفاصل دارند، تصریح کرد: همچنین خوزستان با دارا بودن 2 هزار و 200 بیمار تالاسمی، مقام دوم کشور را در این حوزه دارد اما آن ها از سهمیه استخدامی محروم بوده و گواهی رانندگی آن ها 2 ساله تبعیض می شود که این تبعیض است.

 سیدکریم حسینی در پایان خواستار به روزرسانی طرح حادی روستایی شد که سال ها اجرا نشده،گفت: سرشماری عمومی از سال 95 تاکنون اجرا نشده که این موضوع در تخصیص سرانه ها و اعتبارات تاثیرگذار بوده است.

علی علیزاده نماینده مردم مراغه و عجب شیر نیز در تذکر شفاهی خود ضمن تبریک روز ملی اصناف خطاب به وزیر اقتصاد اظهار داشت: سابقه اصناف در برهه های  حساس کشور بر کسی پوشیده نیست از این رو اصلاح قانون مالیات باید مورد توجه قرار گیرد و فرار مالیاتی عده ای قلیل، دامن همه اهالی اصناف و بازار را نگیرد. 

وی در ادامه در تذکری خطاب به وزیر بهداشت و درمان گفت: مدافعان سلامت بعد از اتمام دوران بحرانی کرونا در حال تعدیل هستند که این برخلاف انصاف و منویات رهبری است همچنین دانشکده های علوم پزشکی تعهد محضری از دانشجویان دندان پزشکی و محیط می گیرند و اجازه جذب و به کارگیری به آنها نمی دهند که باید پیگیری شود.

لطف الله سیاه کلی نماینده مردم قزوین هم در تذکر شفاهی خود ضمن عرض تسلیت رحلت استاد محمدعلی کریمخانی به ملت ایران به ویژه مردم استان قزوین، اظهار داشت: صدای ماندگار او برای همه خاطره انگیز است. 

وی گفت: صدای ملکوتی او در ذهن، تصویر حرم می ساخت و صدای ملکوتی او، بی درنگ زیارت از راه دور فراهم می کرد و روح هر مستمع را به معنویت گره می زد.

نماینده مردم قزوین در پایان با بیان اینکه صدای ملکوتی استاد کریمخانی خیال را در آستان مقدس امام رئوف(ع) به پرواز در می آورد، خاطرنشان کرد: برای آن مرحوم از درگاه حق تعالی، رحمت و مغفرت مسألت داریم.

سید رضا تقوی نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس هم در تذکری شفاهی، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی در قانونگذاری به اولویت ها بپردازد، اولویت هایی مانند اصلاح ساختار بودجه، اولویت نظام انتخاباتی، اولویت قانون صیانت از فضای مجازی، اولویت اصلاح ساختار اداری و اولویت تنقیح قوانین برخی از این اولویت ها به شمار می آیند.

وی گفت: اگر به برنامه دیروز مجلس نگاه کنید این سوال مطرح می شود که از صبح تا ظهر چه چیزی به دست آوردیم، ما در برابر خدا و خلق خدا مسئولیت داریم.

تقوی افزود: در گذشته وزارتخانه راه و ترابری در مسکن و شهرسازی و وزارتخانه بازرگانی در وزارت صنعت و معدن ادغام شد، فلسفه این ادغام کوچک سازی دستگاه ها و روان سازی کارها بود اما هیچ کدام از این اهداف محقق نشده است و این طرح موفق نیست چرا که امروز گاهی بخشی از مسئولیت های بازرگانی را به وزارت صمت می دهیم و چون توفیقی در آن ندارد، مسئولیت اقلام معیشتی را به وزارت جهاد کشاورزی داده ایم.

وی با بیان اینکه وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صمت فقط باید به تولید بپردازند، تصریح کرد: متاسفانه امروز همه مدیران و کارکنان وزارت کشاورزی به کف بازار می روند تا توزیع را کنترل کنند و از تولید بازمانده اند و اگر وضعیت به همین شکل ادامه پیدا کند دیگر نباید از وزارت جهاد کشاورزی انتظار تولید گوشت، لبنیات، گندم و دانه های روغنی را داشته باشیم.

تقوی افزود: پیشنهاد من این است که وزارت بازرگانی را احیا کنیم و وزارتخانه های تولید محور به امر تولید بپردازند و وزارت راه و ترابری و وزارت مسکن و شهرسازی را از هم تفکیک کنیم چرا که یک وزیر به این همه کار و مسئولیت نمی رسد. یکی از عوامل موفقیت کوچک سازی کارها است.

جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت و پاسارگاد و ارسنجان در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر صمت گفت: آیا نوشتن یک آیین نامه واردات خودرو باید بیش از 2 ماه طول بکشد؟ نمی بینید مردم از جانب خودروسازان تحت فشار هستند؟

وی ادامه داد: ما اگر انتقادی را بیان می کنیم از سر دلسوزی است، بیش از دو ماه گذشته ولی آیین نامه واردات خودرو تنظیم نشده است. صحبت های ما ناظر بر عملکرد تشخیص مصلحت و هیات نظارت نبوده است، وقتی از مافیای خودرو صحبت می شود، منظور سیستم های پیچیده ای است که اجازه نمی دهند صنعت خودروسازی به سمت و سویی برود که برای مردم رفاه ایجاد کند.

رشیدی کوچی گفت: از وزیر صمت می خواهم قبل از استیضاح این آیین نامه را تنظیم کند تا ترتیب اثر در نگاه نمایندگان نسبت به استیضاح ایشان داده شود.

محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر نیز در تذکری شفاهی ضمن تسلیت درگذشت استاد محمدعلی کریمخانی و تشکر از رئیس جمهور برای سفر به استان اصفهان که از آن به عنوان نشانه مردمی بودن یاد کرد، گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند ناامید کردن مردم گناه بزرگ و نابخشودنی است، این سفرهاامید را در دل مردم زنده می کند بنابراین از رئیس جمهور تقاضا داریم اعتباراتی که در سفر به استان اصفهان تخصیص داده شد را اجرایی کنند.

 در مجلس با بیان اینکه در خصوص مسئله آب زاینده رود کلی گویی شد خطاب به رئیس جمهور و وزیر نیرو، افزود: امیدواریم مصادیق عملی بسته ای که در جلسات استان اصفهان به آن اشاره کردید اجرایی شود.

نماینده مردم اصفهان در تذکر به وزیر امور اقتصاد و دارایی تصریح کرد: سال گذشته درصد مالیات بر ارزش افزوده به حساب وزارت بهداشت واریز نشد و امسال هم این رویه ادامه پیدا کرده است چرا این یک درصد براساس قانون واریز نمی شود که هر زمان به وزیر بهداشت مراجعه می کنیم از این مشکل گلایه دارد بنابراین لازم است هم سازمان برنامه و بودجه و هم وزارت اقتصاد این مسئله را به طور جدی پیگیری کنند.

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزیر جهاد کشاورزی که قرار شد به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور مصوبات سفر وی به استان اصفهان پیرامون فرمانداری ویژه شهرستان خمینی شهر و دورچه را پیگیری کند این مهم را محقق سازد.

وی در ادامه در قدردانی از نیروی انتظامی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند کاری که نیروی انتظامی در مدت 48 ساعت برای دستگیری سارقان بانک ملی انجام داد قابل تقدیر بود بنابراین ما نیز به عنوان نمایندگان مجلس از نیروی انتظامی تشکر می کنیم.

نقدعلی در تذکر به وزیر صمت، خاطر نشان کرد: قطعی برق بهانه ای برای دلالان، واسطه گران و محتکران شده است تا نرخ سیمان را تا 3 برابر افزایش دهند بنابراین هم وزیر صمت هم ستاد تنظیم بازار هم تعزیرات باید به طور جدی در جهت رفع این مشکل ورود پیدا کنند آن هم در شرایطی که قرار است سالانه یک میلیون مسکن بسازیم.

نماینده مردم اصفهان در ادامه از رئیس جمهور خواست تا مانع از تورم لجام گسیخته شود همچنین در تذکر به وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد حمایت از دامداران و خرید تضمینی دام مازاد را فراموش نکنید.

وی در تذکری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در مباحث فرهنگی بالاخص بحث حجاب با جدیت ورود کنید و مانع از هنجارشکنی شوید.

بهزاد علیزاده نماینده مردم دهلران و دره شهر در تذکری شفاهی، خاطر نشان کرد: اقدام دولت مردمی در اصلاح و حذف ارز 4200 تومانی امری صادقانه و جسورانه بود اما متاسفانه به دلیل پاره ای از بی برنامگی ها همچنین عدم وجود نظارت کافی موجب افزایش سرسام  آور قیمت ها و تسری گرانی به تعداد زیادی از کالاها شده است کما اینکه پنیر 50 هزار تومان، ماست 80 هزار تومانی و قیمت نجومی سایر کالاها موجب فشار مضاعف و نارضایتی اقشار مختلف جامعه شده است.

وی گفت: لازم است دولت با تشدید نظارت ها و اتخاذ تدابیر و راهبردهای اساسی بخشی از آلام مردم را کاهش دهد.

علیزاده در ادامه در تذکر به دولت و دستگاه‌های مربوطه در خصوص ریزگردها تشریح کرد: هجوم ریزگردها به استان های غربی و جنوبی کشور از جمله استان ایلام موجب بحران اقلیمی در این مناطق شده و شرایط را برای زندگی مردم این استان ها دشوار کرده است لازم است دولت به قید فوریت رسیدگی به این بحران را در دستورکار خود قرار دهد و برای رفع این معضل دیرینه چاره اندیشی کند.

نماینده مردم دهلران خاطر نشان کرد: از آن جا که به دلیل وجود ریزگردها هزینه های اقتصادی فراوانی به سبد خانوار در این مناطق تحمیل می شود، پیشنهاد می شود دولت برای جبران این هزینه ها در استان های مذکور کمک های ویژه ای برای مردم در نظر بگیرد.

وی در تذکری به وزیر راه و شهرسازی درباره عدم اجرای تعهد خود مبنی بر احداث سالانه یک میلیون مسکن، گفت: با گذشت قریب یک سال از آغاز به کار این دولت و به رغم تاکید رئیس جمهور به نظر می رسد متاسفانه وزارت راه به دلیل بی برنامگی دچار نوعی سردرگمی شده است و عملا توان اجرای این تعهد را ندارد آن هم در شرایطی که امروز افزایش بی رویه اجاره بها موجب نارضایتی مردم و نگرانی علما و دلسوزان شده است.

علیزاده تشریح کرد: با توجه به اینکه این وضعیت معلول همون قصور و بی برنامگی وزارت راه و شهرسازی است از وزیر انتظار می رود در اسرع وقت به این نابسامانی پایان دهد.

انتهای پیام/ ت 58

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول