اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

چگونگی اصلاح معدل در کنکور 1401 اعلام شد

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور گفت: معدل در رشته های با آزمون تاثیری ندارد و آنچه اثر دارد نمراتی است که از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام می شود، این نمرات تا ۲۰ تیرماه به داوطلبان اطلاع رسانی می شود،

چگونگی اصلاح معدل در کنکور 1401 اعلام شد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، احسان جمالی معاون فنی و اماری سازمان سنجش اموزش کشور در نشست خبری صبح امروز درباره چگونگی اصلاح معدل در آزمون سراسری گفت: معدل در رشته های با ازمون تاثیری ندارد و آنچه اثر دارد نمراتی است که از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام می شود، این نمرات تا ۲۰ تیرماه به داوطلبان اطلاع رسانی می شود،کاربرد معدل در رشته های صرفا با سوابق تحصیلی است.
وی افزود: چند راه برای اصلاح معدل پیش بینی شده به طوریکه در زمان دریافت کارت و زمان انتخاب رشته داوطلبان می توانند معدل را اصلاح کنند.
وی افزود: داوطلبان حتما معدل را درست اعلام کنند زیرا در صورتیکه معدل اشتباه اعلام شود، قبولی داوطلب منتفی می شود.
جمالی اظهار داشت: روند افزایش داوطلبان در گروه علوم انسانی رخ داده و گروه علوم ریاضی یا ثابت بوده یا نزولی بوده است، متاسفانه این وضعیت آسیب های جدی به رشته‌های علوم پایه وارد می‌کند و این وضعیت نگران کننده است.
وی افزود: چند رشته علوم انسانی در سال‌های اخیر مورد استقبال قرار گرفته، رشته های حقوق، روان شناسی و مدیریت مالی مورد توجه است. به طور کلی انتخاب داوطلبان به سمت بازار محوری پیش می رود‌.

انتهای پیام/ ت 48

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول