اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عراق| برخورد راکت ناشناس به منطقه‌ای نزدیک موصل+ فیلم

یک منبع امنیتی عراقی می‌گوید یک موشک به نزدیکی پایگاه پیشمرگه در استان نینوی برخورد کرده است.

عراق| برخورد راکت ناشناس به منطقه‌ای نزدیک موصل+ فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های عراقی بامداد چهارشنبه از برخورد چند فروند راکت ناشناس به منطقه‌ای در شهر «موصل» واقع در استان «نینوی» خبر دادند.

کانال تلگرامی «صابرین‌نیوز» در خبری فوری نوشت: «صدای چند انفجار در نزدیکی شهر موصل به گوش رسید».

بر اساس گزارش این منبع عراقی، چند راکت ناشناس به سمت شهرستان «شیخان» در موصل برخورد کرده است.

دقایقی بعد شبکه تلویزیونی «رووداو» متعلق به منطقه کردستان عراق نیز گزارش داد: «شهردار شیخان می‌گوید یک راکت در مجاورت یک منطقه مسکونی سقوط کرد که بدون تلفات بود».

شبکه «العربیه» نیز به نقل از یک منبع امنیتی عراقی خبر داد: «یک موشک به نزدیکی پایگاه پیشمرگه در استان نینوی برخورد کرد».

دقایقی بعد اداره ضد تروریسم منطقه کردستان عراق اعلام کرد که دو موشک به سمت مواضع پیشمرگه‌ها در منطقه ناوران در شمال شرق موصل شلیک شد که تلفات و خسارتی در پی نداشت.

 

 

پیش از این، رسانه‌های عراقی از وقوع حمله پهپادی علیه پایگاه نظامی ترکیه در موصل و برخورد بیش از ۴ فروند پهپاد انتحاری به این پایگاه خبر داده بودند. (جزئیات بیشتر)

در آن زمان، گروه «احرار سنجار» از منطقه کردستان عراق، مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

ترکیه مدت‌هاست با ادعای مقابله با پ‌.ک‌.ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است. پ‌.ک‌.ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود.

آنکارا می‌گوید که شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان، مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند. اما در مقابل نیز صدها روستا به دلیل حملات ترکیه در شمال عراق خالی از سکنه شده است.

ترکیه از آوریل گذشته چندین عملیات نظامی را به بهانه مبارزه با پ.ک.ک در شمال عراق آغاز کرده و به راحتی از احتمال حمله به منطقه سنجار در غرب استان نینوی سخن می‌گوید. امری که با واکنش گروه‌های سیاسی و نظامی عراقی مواجه شده است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول