اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

استونی سفیر روسیه را احضار کرد

وزارت خارجه استونی با احضار سفیر روسیه، مراتب اعتراض شدید خود نسبت به نقض حریم هوایی این کشور توسط بالگرد روسی را اعلام کرد.

استونی سفیر روسیه را احضار کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع محلی بامداد چهارشنبه از احضار «ولادیمیر لیپایِف» سفیر روسیه در تالین به وزارت خارجه استونی خبر دادند.

وزارت خارجه استونی با احضار لیپایف گفت: «سفیر روسیه را برای اعتراض به نقض آشکار و تاسف‌بار حریم هوایی کشورمان توسط بالگرد روسی احضار کردیم».

به نوشته وبگاه «اسکای‌نیوز»، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «ما همبستگی خود را با دولت لیتوانی اعلام کردیم و به سفیر روسیه تاکید داشتیم که مسکو باید از تهدید همسایگان خود دست بردارد».

شامگاه شنبه وزارت دفاع استونی اعلام کرد که یک فروند بالگرد «می-۸» ارتش روسیه در اقدامی که برای اولین‌بار انجام شد، به شکل تحریک‌آمیزی حریم هوایی این کشور را نقض کرد.

 


لیپایف، سفیر روسیه در استونی

 

ارتش استونی نیز با بیان اینکه بالگرد روسی به‌مدت ۲ دقیقه بدون توجه به هشدارها در حریم هوایی این کشور پرواز می‌کرد، گفت این حادثه در منطقه کویدولای جنوبی، در فاصله نه‌چندان دور از شهر پسکوف واقع در روسیه رخ داد.

استونی در حالی با دولت لیتوانی ابراز همبستگی کرده که این کشور روز سه‌شنبه ضمن مسدود کردن مسیر ریلی به شهر «کالینینگراد» در روسیه، از ورود کالاهایی نظیر زغال‌سنگ، فلزات، مصالح ساختمانی و فناوری‌های پیشرفته به این منطقه نیز جلوگیری کرد.

«نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه نیز اعلام کرد که مسکو به زودی به تصمیم ویلنیوس برای اعلام محاصره حمل‌و‌نقل منطقه کالینینگراد پاسخ خواهد داد و مردم لیتوانی به طور جدی عواقب این اقدامات را احساس خواهند کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول