اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

منابع وزارت بهداشت پس از جنگ با کرونا کاهش یافته/ دست وزیر بهداشت در تامین هزینه ها باز نیست

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اکثر تخت های بیمارستانی در زمان اپیدمی کرونا مختص مقابله با این ویروس بوده است بنابراین نتوانسته‌اند درآمدزایی داشته باشند و همین امر سبب شده محدودیت های مالی وزارت بهداشت به دلیل ویروس کرونا تشدید شود.

منابع  وزارت بهداشت پس از جنگ با  کرونا کاهش یافته/ دست وزیر بهداشت در تامین هزینه ها باز نیست

سیدمحمد پاک مهر عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، درباره توضیحات دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در نشست امروز صحن علنی مجلس به سوال دو تن از نمایندگان، اظهار داشت باید بپذیریم که بخش بزرگی از مشکلات که امروز وزارت بهداشت و درمان با آن دست و پنجه نرم می‌کند به دلیل بودجه و محدودیت در این زمینه است. 

وی افزود: کسی نمی گوید که وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نمی‌خواهد خدمات لازم را ارائه دهد بلکه امروز وزارت بهداشت و درمان با مشکلاتی مالی دست و پنجه نرم می کند که عملاً در برخی حوزه ها دست وزیر  بهداشت و درمان  برای ارائه بهتر خدمات بهتر باز نیست. 

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت و درمان یک جنگ تمام عیار ویروسی را پشت سر گذاشته و از همین حیث  همه سرمایه های انسانی و مالی خود را   به میدان آورده و بعضا شاهد کاهش این سرمایه ها بوده، گفت: اکثر تخت های بیمارستانی  در زمان اپیدمی کرونا مختص مقابله با این ویروس بوده اند؛  بنابراین نتوانسته‌اند درآمدزایی داشته باشند و همین امر سبب شده تا محدودیت های مالی وزارت بهداشت به دلیل ویروس کرونا تشدید یابد.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت هنوز به طور کامل از مبارز از مبارزه با اپیدمی ویروس کرونا رهایی نیافته بنابراین باید فرصت دهیم تا  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بتواند  بعد از این اپیدمی دوباره همچون گذشته ظرفیتهای درآمدی خود را ادامه دهد. 

عضو کمیسیون بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه با استقبال از طرح بومی گزینی برای تامین پزشکان متخصص و فوق تخصص مناطق محروم کشور گفت: این طرح طرح بسیار خوبی است اما باید علاوه بر بومی گزینی با ارقام های تشویقی و مسائل رفاهی پزشکان را نیز برای  خدمت بیشتر تشویق کنیم.

انتهای پیام/ ت 66

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول