اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

رئیس دادگستری تهران: نباید احقاق حق و اجرای عدالت در پیچ و خم فرآیندهای رسیدگی دچار اطاله شود

رئیس کل دادگستری تهران ضمن حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه با نمایندگان چند پرونده کثیرالشاکی دیدار کرد و ضمن استماع اظهارات آن‌ها، دستورات لازم در این زمینه را صادر کرد.

رئیس دادگستری تهران: نباید احقاق حق و اجرای عدالت در پیچ و خم فرآیندهای رسیدگی دچار اطاله شود

به گزارش خبرگزاری فارس؛ با توجه به تأکیدات ریاست قوه قضاییه به مسئولان قضایی برای ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مردم و مراجعان و در راستای تکریم ارباب رجوع، ملاقات مردمی علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران صبح امروز در سالن همایش مجتمع قضایی امام خمینی (ره) برگزار شد.

رئیس کل و سایر مسئولان قضایی دادگستری استان تهران در این دیدار به درخواست‌های حقوقی و قضایی مراجعان رسیدگی کردند. 

القاصی‌ ضمن دیدار چهره به چهره با مراجعان، به استماع مشکلات و در خواست‌های آن‌ها پرداخت و دستورات مقتضی را در جهت رفع مشکلات مراجعان صادر کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران پس از حضور در برنامه ملاقات مردمی مسئولان قضایی استان تهران به‌همراه عباس ذاقلی معاون قضائی و سرپرست دادگاه‌های تجدید نظر، پرویز حاجی‌پور معاون قضائی در نظارت و پیگیری و یحیی جعفری رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب تهران در اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه حضور یافت.

رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن دیدار چهره به چهره با مراجعان به مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه و احصاء مطالبات آن‌ها، دستورات قضایی لازم را در چارچوب قانون صادر کرد.

القاصی در جریان رسیدگی به‌درخواست‌های حقوقی و قضایی مراجعان به مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه با نمایندگان چند پرونده کثیرالشاکی دیدار کرد و ضمن استماع اظهارات آن‌ها، دستورات لازم در این زمینه را صادر کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران در مواجهه با شکات یکی از پرونده‌های کثیرالشاکی و گلایه آن‌ها از تاخیر در رسیدگی‌های قضایی به‌صورت تلفنی با مسئول قضایی مربوطه تماس گرفت و ضمن دریافت شفاهی آخرین وضعیت رسیدگی قضایی به این پرونده و علل بروز اطاله، بر ضرورت توجه ویژه به پرونده‌های کثیرالشاکی تاکید کرد و گفت: دستگاه قضایی نسبت به پرونده‌های کثیرالشاکی به‌ویژه در دوره «تحول و تعالی» نگاه ویژه‌ای دارد؛ چرا که یکی از وظایف ذاتی عدلیه، رسیدگی به دعاوی و شکایات شهروندان است و بر همین اساس نباید اجازه داد که فرایند احقاق حق و اجرای عدالت در پیچ و خم فرآیندهای رسیدگی دچار اطاله شود.

وی با تاکید بر لزوم «تسریع در رسیدگی‌های قضایی» گفت: آخرین امید مردم، دستگاه قضایی است و بر همین اساس نباید اجازه داد تا با بروز اطاله در روند رسیدگی‌های قضایی خدشه‌ای به امید مردم وارد شود؛ چرا که قوه قضاییه پناهگاه دردمندان است.

در ادامه تعداد دیگری از مراجعان در دیدار با القاصی درخواست‌های حقوقی خود را مبنی بر تسریع در صدور رای، اعمال ماده 477، تسریع در اجرای رای و دیگر مسائل حقوقی و قضایی مطرح کردند و رئیس کل دادگستری استان تهران با توجه به هر یک از درخواست‌ها، دستورات لازم را صادر کرد.

انتهای پیام/ ت 64

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول