اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

فقر مراتع و کم‌آبی اصلی‌ترین مشکل عشایر خراسان‌جنوبی است

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی فقر مراتع و کم‌آبی را اصلی‌ترین مشکل عشایر ذکر کرد و گفت: عشایر در حوزه دام با مشکل جدی مواجه هستند.

فقر مراتع و کم‌آبی اصلی‌ترین مشکل عشایر خراسان‌جنوبی است

مصطفی نخعی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: یکی از کانون‌های جمعیتی عشایر در نهبندان و سربیشه قرار دارد.

وی با بیان اینکه مشکلات متعددی برای عشایر با توجه به خشکسالی‌های چند سال اخیر اتفاق افتاده است، تصریح کرد: عشایر قشر زحمت‌کش و مولد هستند و باید مورد توجه قرار گیرند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عشایر در حوزه دام با مشکل جدی مواجه هستند، یادآور شد: با وجود بارندگی‌های خوبی که داشتیم، در حال حاضر با فقر مراتع روبرو هستیم.

نخعی با بیان اینکه بازار دام مناسب نیست، ادامه داد: در این شرایط عشایر ما با سطح پایین درآمدی مواجه هستند.

وی با بیان اینکه برای بررسی مشکلات عشایر جلساتی با وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان عشایر داشتیم، افزود: در این جلسات مشکلات حوزه دام، مشکلات زیرساختی، آبرسانی و جاده‌های ارتباطی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آبرسانی به قلعه‌ریگ و ملک‌پارویی مورد توجه است، اضافه کرد: تجهیز چاه و دبی چاه منطقه در این جلسه منجر به نتیجه شد.

نخعی با بیان اینکه برای انتقال آب به این مناطق ۱۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، گفت: این اعتبارات از محل اعتبارات ملی است و تلاش می‌کنیم از اعتبارات استانی نیز بهره‌مند شویم.

وی تصریح کرد: محلات خواجه منجیکوه عشایری مرزی نهبندان و سربیشه از این پروژه آبرسانی بهره‌مند می‌شوند و اجرای فاز نهایی آبرسانی ۶ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه اتصال محلات عشایری سربیشه به نهبندان، ادامه داد: این جاده برای عشایر درح و عشایر مرزی منطقه مهم است.

نخعی با بیان اینکه به جاده عشایری خاکک به چاه‌عباس اردنی ۷ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد، افزود: با تخصیص این اعتبارات می‌توان مشکل عبور و مرور عشایر را مرتفع و با تسهیلات و نهاده‌های دامی متفرقه می‌توان در این شرایط سخت به عشایر کمک کرد.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول