اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

شهید «چمران» در تمام عرصه‌ها الگو بود/ تجربه میدانی اساتید بسیجی؛ زمینه‌ساز موفقیت‌ها

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: شهید چمران در دانشگاه، جبهه نظامی، جایگاه سیاسی و اجتماعی و حالات عرفانی و معنوی سرآمد و الگو بود و اساتید بسیجی کنونی ما نیز همچون شهید چمران در تلاش‌اند و باید این اصول به نسل آینده منتقل شود.

شهید «چمران» در تمام عرصه‌ها الگو بود/ تجربه میدانی اساتید بسیجی؛ زمینه‌ساز موفقیت‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی ظهر امروز در دیدار با اساتید بسیجی دانشگاه بیرجند به مناسبت سالگرد شهادت چمران، اظهار داشت: بسیجی صرف نظر از معنای لغوی خود یک فرهنگ است و در راه هدف بزرگ عبودیت به خود و خدا متکی است.

وی شهید «مصطفی چمران» را سمبل بسیج دانست و بیان داشت: شهید چمران در تمامی صحنه‌هایی که می‌توانست حضور داشت تا استقلال را حفظ کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی افزود: همین روحیه چمران‌ها، حاج قاسم‌ها و روحیه بسیجی سبب شده بعد از چهل سال دشمن مأیوس‌تر از همیشه بساطش را جمع کند.

آیت‌الله عبادی با اشاره به شرایط سختی که از ۲۰۰ سال قبل استعمارگرها به وجود آوردند، افزود: استعمارگران در چارچوب منافع خود همه چیز را در هر مکانی به نحوی با قتل، کشتار، وسوسه، انحراف و توسعه فساد تعریف کردند.

وی خطاب به بسیجیان گفت: شما بسیجیان براساس اصول اسلامی راه خود را اصول فرهنگ می‌دانید چراکه مهم‌ترین مسئله ما این است که باید مستقل باشیم ولی این موضوع از ما صلب شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برنامه دشمن غیر از این است و علم را قبضه کرده و در کنار آن آزادی‌های ما را صلب می‌کند، افزود: انقلاب اسلامی در مقابل استکبار جهانی برای ما استقلال به ارمغان آورد.

آیت‌الله عبادی با بیان اینکه تحقق هر امری دو شرط دارد که یکی وجود مقتضی و دیگری نبود مانع است، مطرح کرد: در بیش از ۴۰ سال موج موانع به گونه‌ای بوده که کار ما را کند کرده و امروز مردم ایران با تجربه میدانی که دارند در سطح بالایی از تشخیص در جهان هستند.

وی با بیان اینکه دشمن برای ما آزادی را به گونه‌ای دیگر معنی می‌کند، افزود: از نظر آن‌ها آزادی یعنی لجام گسیختگی حیوانی و آن‌ها این موضوع را بر ما تحمیل می‌کنند و نقشه آن‌ها این است که تحریف در مسئله آزادی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه فضای عمومی جامعه که باید انسان‌ها در آن آزاد باشند وقتی به دست می‌آید که قانون رعایت شود، متذکر شد: شرط رسیدن به کمالات پاک ماندن است و اگر حریم جامعه پاک نباشد صلب آزادی است و زمانی که محیط فاسد شود آزادی صلب می‌شود.

آیت‌الله عبادی استقلال و آزادی را از آرمان‌های اسلامیت و شعار و سمبل انقلاب اسلامی دانست و مطرح کرد: راه‌های زیادی برای رسیدن به آزادی به روی انسان باز است لذا باید این پیام‌ها به فرزندان و دانشجویان برسد پیامی که با مجاهدت‌های چمران‌ها و حاج قاسم‌ها محقق شده است.

وی با بیان اینکه در سطح جهان پیروز میدان انقلاب اسلامی است، یادآور شد: این موضوع در اخبار و رسانه‌ها دیده می‌شود و این عطش در مردم جهان ایجاد شده است و این شما بسیجیان هستید که باید در این جبهه مقاومت کنید تا نوع بشر را از دست وحشیان غربی نجات دهید.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی تأکید کرد: شهید چمران در دانشگاه، جبهه نظامی، جایگاه سیاسی و اجتماعی و حالات عرفانی و معنوی سرآمد و الگو بود و اساتید بسیجی کنونی ما نیز همچون شهید چمران در تلاش‌اند و باید این اصول به نسل آینده منتقل شود.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول