اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

به صدا درآمدن زنگ خطر کم‌آبی در «زیرکوه»/ نفس برخی مخازن به شماره افتاد

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زیرکوه گفت: با شروع گرما در مناطق خشک و کویری و روند افزایش کم‌نظیر هوا، طوفان و گرد و خاک، مصرف شدید آب شرب در برخی از شبکه‌ها و مجتمع‌های آب شرب شهرستان به طور محسوسی افزایش یافته است..

به صدا درآمدن زنگ خطر کم‌آبی در «زیرکوه»/ نفس برخی مخازن به شماره افتاد

علیرضا غلامحسینی، مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زیرکوه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زیرکوه، غلامحسینی فرسودگی شبکه‌های آبرسانی را از مهم‌ترین مشکلات موجود ذکر کرد و اظهار داشت: ۳۳ درصد شبکه‌های آبرسانی این شهرستان معادل ۲۴۰ کیلومتر فرسوده است.

وی با اعلام اینکه میزان هدررفت آب در خطوط انتفال آب و شبکه‌های آب و فاضلاب این شهرستان ۴۱ درصد است که این رقم از میانگین کشوری و استانی هم بالاتر است، افزود: اصلاح شبکه‌های آبرسانی شهرستان نیازمند تخصیص اعتبارات ملی و استانی است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زیرکوه بیان داشت: با شروع گرما در مناطق خشک و کویری و روند افزایش کم‌نظیر هوا، طوفان و گرد و خاک، مصرف شدید آب شرب در برخی از شبکه‌ها و مجتمع‌های آب شرب شهرستان به طور محسوسی افزایش یافته و زنگ خطرکم آبی از گوشه و کنار شهرستان به گوش می‌رسد.

رکورد شکنی مصرف آب شرب از ابتدای سال

غلامحسینی تبیین کرد: حدود ۷۰ درصد مشترکین شهرستان در حد الگوی مصرف یعنی بین ۱۲ تا ۱۵ متر مکعب مصرف می‌کنند و حدود ۱۱ درصد بین دو تا سه برابر الگوی مصرف (بین ۱۵ تا ۵۰ مترمکعب) و مابقی مشترکین حدود ۱۹ درصد بیش از ۴ برابر الگوی مصرف آب شرب مصرف می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه رکورد مصرف آب در شبکه‌ها از ابتدای سال ۱۴۰۱ شکسته شد و نفس برخی از مخازن ذخیره را به شماره انداخت، تأکید کرد: امیدواریم فقط با ۱۰درصد صرفه‌جویی در مصرف، تابستانی بدون تنش آبی و کم دغدغه داشته باشیم.

با مشترکین بد مصرف برخورد می‌شود

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زیرکوه با تأکید بر اینکه برابر دستورالعمل های ابلاغی از ابتدای تابستان با مشترکین بد مصرف برخورد خواهد شد، مطرح کرد: میزان متوسط تولید آب در شهرستان حدود ۲۵۰ لیتر بر ثانیه بوده که در ۶ ماهه اخیر ۳۰ لیتر به این ظرفیت اضافه و تا یک ماه آینده نیز ۱۲ لیتر دیگر نیز اضافه می‌شود.

غلامحسینی گفت: با توجه به پیش‌بینی تابستان گرم پیش رو پرهیز از مصارف غیر ضروری، استفاده بهینه آب در ساعات غیر پیک، اشاعه فرهنگ مصرف و صرفه‌جویی، مصارف حداقلی و مدیریت شده جهت فضای سبز خانگی، آبیاری حداقلی در ساعات سرد و پایانی شب، پرهیز در مصارف غیر تعهدی مشترک، ذخیره آب ساخت و ساز در ساعات ابتدایی و پایانی روز از مواردی است که به قطع یا افت فشار آب در شبکه کمک شایانی می‌کند.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول