اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تذکرات شفاهی نمایندگان مجلس/ تاکید بر لزوم کاهش قیمت دارو و حل مشکل اجاره‌بها

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکراتی شفاهی در نشست علنی امروز مجلس برکاهش قیمت داروهای بیماری‌های خاص و مشکلات مردم در اجاره بها تاکید کردند.

تذکرات شفاهی نمایندگان مجلس/ تاکید بر لزوم کاهش قیمت دارو و حل مشکل اجاره‌بها

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکراتی شفاهی در نشست علنی امروز مجلس سه‌شنبه (31 خرداد) برکاهش قیمت داروهای بیماری‌های خاص و سوق دادن ظرفیت‌های پزشکی به مناطق محروم  تاکید کردند.

تذکرات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی به شرح زیر است:

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت داروهای بیماران خاص به شدت افزایش یافته است، گفت: خانواده این بیماران توان پرداخت هزینه‌های اینچنینی را ندارند، این در حالی است که طبق قانون قرار بود قیمت این داروها برابر با شهریور 1400 عرضه شود، بنابراین وزیر باید این مسیر را به ریل قانونی خود باز گرداند.

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: به داد دامداران و مرغداران برسید، اگر این مسیر تداوم یابد حتماً آنها دچار آسیب می شوند، آنهم در شرایطی که توان تامین خوراک دام و طیور خود را نیز ندارند.

سلیمی در تذکری به وزیر نیرو تصریح کرد: اگر برق صنایع قطع شود، باید طبق قانون مابه التفاوت آن به صنعت پرداخت شود، امروز چه کسی آسیب ناشی از قطع برق را برای آنها جبران می کند؟

عضو هیات رئیسه مجلس در تذکری به وزیر آموزش و پرورش و معاونت منابع انسانی ریاست جمهوری اظهار داشت: چه زمان رتبه بندی فرهنگیان قرار است اجرا شود؟ امروز پرداخت بازنشستگان محل ایراد و انتقادات بسیاری است، بنابراین معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه باید در این خصوص تدبیری بیاندیشند، ضمن اینکه گرانی مردم را به رنج انداخته که می طلبد دراین زمینه چاره اندیشی شود.

سلیمی تصریح کرد: در مورد مصوبات سفر رئیس جمهور که باید عادلانه باشد، برخی گزارش‌ها بیانگر افزایش تعداد مصوبات برخی استان‌ها نسبت به استانهای دیگر بوده است.

مهرداد ویس کرمی نماینده مردم خرم آباد و چگینی در مورد افزایش ظرفیت پزشکی و دندانپزشکی گفت: متاسفانه ما حتی نتوانستیم ظرفیت 30 درصدی مناطق محروم را که امروز خالی است، پر کنیم. ظرفیت برخی رشته های پزشکی و دستیاری پایه هم به دلیل عدم اقبال پزشکان در مناطق محروم خالی است، لذا طرح خوبی برای حل این مشکل در کمیسیون آموزش و تحقیقات با هماهنگی کمیسیون بهداشت در حال نهایی شدن است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه افزایش ظرفیت به تنهایی کارساز نیست، افزود: دولت و مجلس باید همکاری کنند تا افزایش ظرفیت پزشکان و دندان‌پزشکان که تصویب شده به مناطق محروم سوق داده شود. 

وی گفت: رئیس جمهور در دوره مصوبه جدید شورای عالی فرهنگی اظهارنظر کارشناسان و نگرانی مردم را بشنود و در نظر بگیرد.

رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا در مورد مشکلاتی که قطع برق برای کشاورزان ایجاد می‌کند، گفت: وزرای جهاد کشاورزی و نیرو برنامه ریزی کرده اند برق چاه های کشاورزی از ساعت 12 و 5 عصر هر روز قطع می شود، برای کمک به کشاورزان که تامین امنیت غذایی کشور را برعهده دارند، باید روی این ساعت تجدیدنظر شود.

 نماینده مردم گرگان و آق قلا خطاب به رئیس جمهور تاکید کرد: مردم به خصوص دهک‌های پایین جامعه در بخش اجاره بها و ودیعه مسکن دچار مشکل شده اند، بنابراین لازم است قبل از اینکه مردم ناچار به چادرنشینی شوند، تدبیری در این زمینه اندیشیده شود.

انتهای پیام/ ت 29

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول