اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

فارس من| گلایه پیربلوطی‌ها از عدم تأمین اینترنت در این روستا/ از سهل‌انگاری اپراتورها تا انتظار مردم از نماینده مجلس

ساکنان روستای پیربلوط در 18 کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری سال‌ها تأمین اینترنت همراه روستا را از مسؤولان مختلف پیگیری می‌کنند، اما هنوز این مشکل به قوت خود باقی است.

فارس من| گلایه پیربلوطی‌ها از عدم تأمین اینترنت در این روستا/ از سهل‌انگاری اپراتورها تا انتظار مردم از نماینده مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، در روزهای اخیر سوژه‌ای با عنوان «نبود اینترنت همراه و سیار در روستای پیربلوط» توسط مخاطبان در سامانه فارس من ثبت شده است.

در شرح این سوژه آمده است: «نبود اینترنت همراه و سیار در روستای پیربلوط استان چهارمحال و بختیاری؛ با توجه به اینکه روستای پیربلوط دارای بیش از ۳ هزار نفر جمعیت و ۷۰۰ خانوار است و به دلیل نیازمندی به اینترنت در بحث آموزش و ارتباطات متاسفانه اهالی روستای پیربلوط با مشکلات عدیده‌ای در زمینه اینترنت همراه دست و پنجه نرم می‌کنند، البته لازم به ذکر است در طی چند سال اخیر این مشکل به صورت ویژه توسط مسئولین روستا پیگیری شد ولی با نهایت تأسف این مشکل حل نشد و همین مشکل زمینه‌ساز مهاجرت افراد از روستا به شهر می‌شود، امید است با عنایت خداوند متعال و پیگیری شما عزیزان این مشکل هر چه زودتر رفع شود.»

خبرنگار فارس برای دریافت جزئیات دقیق‌تری از این مشکل با یکی از اهالی روستا ارتباط گرفته است که جزئیات این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

روح الله عسگری رئیس شورای اسلامی روستای پیربلوط در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: از ۱۰ تا ۱۱ سال پیش اینترنت خانگی وارد روستای پیربلوط شد و با توجه به نیاز، کم و بیش مورد استفاده برخی از خانواده‌ها قرار می‌گرفت، اما از زمان شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن کسب و کارها و تحصیلات نیاز اهالی به اینترنت بیشتر احساس شد و افراد به دنبال تهیه مودم‌های خانگی و یا سیار بودند که همین شروع مشکل بود.

وی با بیان اینکه خط‌دهی اپراتورها در روستا خوب است اما مشکل اینترنت داریم، ادامه داد: متاسفانه آنتن‌دهی اپراتورهای اینترنت همراه اول و یا ایرانسل در روستا ضعیف است و اپراتور ایرانسل تنها در ورودی روستا حالت 3G می‌شود و همراه اول در سراسر روستا در حالت E قرار دارد.

تعلل ایرانسل یکی از دلایل حل نشدن مشکل اینترنتی 

رئیس شورای اسلامی روستای پیربلوط اظهار کرد: زیرساخت‌های لازم از قبیل فیبر نوری از طرف مخابرات برای ارتقای آنتن‌دهی شبکه ایرانسل در روستا ایجاد شد و قرار بود که این اپراتور آنتن‌دهی را از E به 4G ارتقا دهد اما از ادامه عملیات سرباز زد لذا حل مشکل اینترنت را از همراه اول پیگیری کردیم که این اپراتور نیز اولویت حل مشکلات این منطقه را با اپراتور ایرانسل می‌داند و نبود تجهیزات لازم برای آنتن‌دهی همراه اول را بهانه‌ای برای انجام عملیات خود اعلام کرده است.

عسگری با بیان اینکه یک سال است پیگیر حل مشکل اینترنتی روستا هستیم اما تا کنون به نتیجه نرسیده‌ایم، گفت: اپراتور ایرانسل دکلی را بین ۲ روستای کاکلک و پیربلوط نصب کرده که فاصله دکل تا روستای پیربلوط ۴ کیلومتر بوده و به علت فاصله داشتن دکل از روستاها آنتن‌دهی ایرانسل همچنان ضعیف است و از آنجایی که برد خالی برای ایجاد انشعاب جدید اینترنت خانگی در روستا وجود ندارد تهیه مودم‌ خانگی نیز دچار مشکل است.

وی افزود: پیربلوط نزدیکترین روستا به مرکز استان و در ۱۸ کیلومتری شهرکرد است اما وضعیت اینترنت ثابت و سیار آن اصلاً خوب نیست و دانش‌آموزان در زمان شیوع ویروس کرونا هنگام استفاده از اینترنت برای حضور در کلاس‌های شاد در محل‌های مختلف روستا پراکنده می‌شدند تا به نقاط آنتن‌دهی مناسب برسند.

پیگیری حل مشکل از طریق نماینده مجلس به جایی نرسید

رئیس شورای اسلامی روستای پیربلوط با بیان اینکه دانش‌آموزان برای استفاده از اینترنت پرسرعت در مدارس و یا منزل اقوامشان که اینترنت خانگی داشتند حضور پیدا می‌کردند، عنوان کرد: از آنجایی که هزینه تهیه اینترنت خانگی زیاد است و برخی از خانواده‌های روستایی توان خرید ندارند خانواده‌ها به ناچار از اینترنت خانگی همسایه استفاده و ماهانه مبلغ بسته اینترنتی را با یکدیگر حساب می‌کردند.

عسگری در پایان با بیان اینکه تاکنون چندین بار مشکل اینترنت پیربلوط و کاکلک از نماینده مجلس پیگیری شده و امیدواریم که جواب قانع‌کننده‌ای به ما بدهند، گفت: با جواب وجود تحریم‌ها قانع نمی‌شویم زیرا که ظاهرا این مشکل تنها برای همین ۲ روستا است و روستاهای دیگر از نعمت اینترنت بهره‌مند هستند.

عسگری افزود: متأسفانه رسیدگی مسئولان این منطقه برای حل مشکلات نسبت به مناطق دیگر کمتر است که درخواست داریم نگاه ویژه به رفع مشکلات این منطقه داشته باشند.

 انتهای پیام/۶۸۰۳۶/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول