اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

همسر اسیر فلسطینی در گفت‌وگو با فارس: عواوده در معرض مرگ ناگهانی است

همسر «خلیل عواوده» اسیر فلسطینی به خبرگزاری فارس گفت وضعیت جسمی وی وخیم است و در معرض سکته قلبی و مرگ ناگهانی قرار دارد.

همسر اسیر فلسطینی در گفت‌وگو با فارس: عواوده در معرض مرگ ناگهانی است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، همسر «خلیل عواوده» اسیر فلسطینی که برای صد و نهمین روز متوالی در زندان رژیم موقت صهیونیستی اعتصاب غذا کرده، تأکید کرد که در دوران اعتصاب غذای وی، هیچ ملاقاتی با این اسیر نداشته است.

همسر این اسیر فلسطینی با بیان اینکه هیچ وسیله ارتباطی با عواوده ندارد، به خبرگزاری فارس گفت: به خاطر وخامت وضعیت سلامت وی، به بیمارستان منتقل شد، ولی اسرائیل همچنان به خواسته‌های عادلانه وی مبنی بر پایان بازداشت اداری و آزادسازی او پاسخی نداده است.

وی ضمن ابراز نگرانی شدید درباره وضعیت جسمانی این اسیر، تصریح کرد: «طبیعتا نگرانی بسیاری نسبت به زندگی وی وجود دارد؛ به ویژه اینکه در پیامی که از طریق وکیل فرستاد، نوشته بود که می‌خواهم وصیتم را بنویسم، ولی از روحیه شما می‌ترسم. این بدان معناست که خلیل مرگ را در برابر چشمان خود می‌بیند.

همسر عواوده با تأکید بر اینکه به خاطر روحیه همسرش، به پیروزی با کمک خداوند باور دارد، با ارسال پیامی گفت: پیام ما به مقاومت فلسطین، نهادهای بین‌المللی و سازمانهای حقوق بشری این است که مسئولیت خود را بپذیرند و با شدیدترین ابرازها، برای آزادی او اعمال فشار کنند. خلیل هر لحظه در معرض سکته قلبی و مرگ ناگهانی قرار دارد. می‌خواهیم خلیل بین ما و چهار دخترش که از شش ماه پیش منتظرش هستند، زنده باشد.

در همین ارتباط، گروه‌های مقاومت فلسطین دوشنبه هفته گذشته با تحمیل مسئولیت کامل  جان زندانیان در اعتصاب غذا به رژیم اشغالگر، بر مواجهه باز با نظامیان صهیونیست‌ تاکید کردند.

گروه‌های فلسطینی با برگزاری نشستی فوری در غزه، درباره تشدید تنش‌ها از سوی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی و همچنین وخیم‌تر شدن وضعیت سلامتی زندانیان و اعتصاب غذا بین آنان گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

این گروهها خبر دادند که به صورت دائمی نشست‌هایی برای پیگیری وضعیت اسیران اعتصابی برگزار خواهند کرد. آن‌ها تاکید کردند که برای رسیدن به آزادی، به وظایف خود به طور کامل عمل خواهند کرد.

اعتصاب‌های زندانیان فلسطینی در زندان‌های تل‌آویو ادامه دارد و روز‌به‌روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. گروه‌های فلسطینی نیز در نشست روز گذشته خود، قانون منع معالجات پزشکی زندانیان و اسرا در زندان‌های رژیم اشغالگر را که قرار است به زودی در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) تصویب شود، محکوم کردند.


گفت‌وگو: معصومه فروزان


انتهای پیام/./ ت 913

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول