اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

امضای 97 میلیار دلار توافق‌نامه در مجمع بین‌المللی اقتصادی روسیه‌

مشاور رئیس‌ جمهور روسیه و دبیر کمیته برگزاری مجمع بین ‌المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ گفت: توافق‌نامه‌هایی به ارزش 97 میلیارد دلار در این مجمع به امضا رسید که 30 درصد از سال گذشته بیشتر بود.

امضای 97 میلیار دلار توافق‌نامه در مجمع بین‌المللی اقتصادی روسیه‌

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از راشاتودی، در بیست و پنجمین مجمع بین المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ (SPIEF) که از 15 تا 18 ژوئن در روسیه برگزار شد، توافق‌نامه‌هایی به ارزش 5.6 تریلیون روبل (97 میلیارد دلار) به امضا رسید که 30 درصد از سال گذشته بیشتر بود.

رقم توافق نامه هایی که سال گذشته امضا شده بود بالغ بر 3.8 تریلیون روبل بود.

به نوشته این گزارش، بیش از 690 قرارداد در جریان این رویداد 4 روزه به امضا رسیده است.

با وجود تنش های ناشی از جنگ اوکراین، بیش از 130 کشور در نشست امسال شرکت کرده اند که حتی از «کشورهای غیردوست» که تحریم هایی علیه روسیه اعمال کردند، نمایندگانی حضور داشتند.

برنامه تجاری این مجمع شامل 214 رویداد بود و بر اقتصاد روسیه و جهان و موضوعات اجتماعی و فن آوری تمرکز داشت.

رئیس جمهور مصر، چین، قزاقستان به همراه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در جلسه عمومی این مجمع حضور داشتند.

به گفته آنتون کوبیاکوف، مشاور رئیس‌ جمهور روسیه و دبیر کمیته برگزاری مجمع بین ‌المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ، این مجمع «حاکمیت اقتصادی» روسیه را به نمایش گذاشت و در عین حال بر اهمیت این پلتفرم در سطح بین المللی تاکید کرد.

کوبیاکوف تصریح کرد: ‌از دیدگاه ما، مهم ترین چیزی که مجمع بین المللی اقتصادی نشان داد، خودکفایی و حاکمیت اقتصادی روسیه بود و اینکه این کشور در معرض «فشارها و باج‌گیری ‌های خارجی» نیست.

SPIEF، جایگاه خود به عنوان یک پلتفرم مورد توجه و خواستی در جهان برای بحث در مورد مسائل نظم جهانی را تایید کرده است. این امر اهمیت دارد زیرا جهان قبلا چندقطبی شده است.

از جمله قراردادهای مهمی که در مجمع امسال امضا شده است، توافق فنی عرضه گاز میان گازپروم، صادرکننده بزرگ گاز روسیه و شرکت ملی نفت چین (CNPC) بود.

«گازپروم» و «قزاق‌گاز» توافق کردند تا پالایش گاز قزاقستان در روسیه را افزایش دهند. «نواتک» اعلام کرد در نظر دارد تا یک تاسیسات کوچک برای تولید گاز طبیعی مایع (LNG) در غرب روسیه احداث کند. «روس‌اَتم» توافقی با یاکوتیا (یاقوتستان) برای احداث یک تاسیسات کوچک هسته ای آزمایشی امضا کردند که قرار است در سال 2030 راه‌اندازی شود.

روسیه و جمهوری خلق دونتسک نیز توافق هایی در زمینه همکاری های تجاری، اقتصادی، علمی، فنی و فرهنگی امضا کردند.

روسیه و مصر نیز، یک توافق همکاری دو ساله با تمرکز بر مقابله با تروریسم و افراط گرایی و « سوء استفاده از ارزهای مجازی» و امنیت حمل و نقل، حقوق تجار و حفظت از محیط زیست به امضا رساندند.

دبیر کمیته برگزاری مجمع بین‌المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ، گفته بود، ‌در سال 2019، ششصد نفر از آمریکا در این مجمع حضور داشتند اما امسال به 60 نفر کاهش یافته بود.

کوبایوکوف افزود: در مجمع 2022، حدود 14 هزار نفر از 130 کشور جهان حضور داشتند و 79 کشور نیز نماینده رسمی ارسال کردند.

نشست امسال بین روزهای 15 تا 18 ژوئن برگزار شد و دیروز به کار خود پایان داد. عنوان مجمع امسال «فرصت‌های جدید در دنیای جدید» بود.

ایگور سچین، مدیرعامل شرکت نفتی روس نفت در حاشیه برگزاری مجمع بین‌المللی اقتصادی گفت، اروپایی‌ها با تحریم روسیه در حال شلیک به پای خود هستند.

وی افزود: اتحادیه اروپا در تحریم روسیه در حال خودکشی نفتی و گازی است.

الکساندر نوآک، معاون نخست وزیر روسیه و وزیر نفت سابق این کشور نیز در حاشیه این مجمع از ادامه همکاری روسیه با اوپک پلاس پس از سال 2022 خبر داد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول