اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

بازگشایی یک کارخانه کاشی پس از 7 سال تعطیلی در عقدای یزد

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: با پیگیری‌های دستگاه قضا کارخانه کاشی سها سرام پس از 7 سال تعطیلی مجدداً راه اندازی شد.

بازگشایی یک کارخانه کاشی پس از 7 سال تعطیلی در عقدای یزد

به گزارش خبرگزاری فارس در عقدا، غلامعلی دهشیری دقایقی پیش در جمع برخی خبرنگاران با بیان اینکه در آستانه هفته قوه قضاییه و آئین بازگشایی مجتمع تولیدی کاشی و سرامیک سها سرام عقدا اظهار کرد: با توجه به بند ۲ اصل ۱۵۶ قانون اساسی، یکی از وظایف قوه قضائیه احیای حقوق عامه بیان شده که یکی از جلوه های احیای حقوق عامه، حمایت از تولید داخلی است.

رئیس کل دادگستری استان یزد افزود: در همین راستا و در آستانه هفته قوه قضائیه، کارخانه سها سرام عقدا که به دلیل اختلاف شدید مدیران و سهام داران و فشار طلبکاران از سال ۹۳ تاکنون تعطیل و ۲۰۰ کارگر نیز بیکار شدند با ورود سرمایه گذار جدید و مدیران این شرکت و تلاش دستگاه قضایی مجددا به چرخه تولید بازگشت و امروز بازگشایی گردید و خط تولید با دستان امام جمعه شهرستان اردکان آغاز به کار کرد.

دهشیری تصریح کرد: علیرغم تشکیل ۲۰۰ پرونده در دادگستری استان و همچنین فشار طلبکاران که دو بانک، عمده طلبکاران کارخانه بوده اند به همت حوزه قضائی بخش عقدا و به ویژه شواری حل اختلاف این بخش امروز، این واحد تولیدی به چرخه اقتصاد و صنعت و تولید کشور بازگشت.

وی افزود: با پیگیری های صورت گرفته بدهی حداقل ۱۰۰ نفر از بدهکاران پرداخت و تفاهم های لازم با بانک های عامل صورت گرفت و همچنین با صلح و سازش ایجاد شده از تشکیل ۱۰۰ پرونده دیگر در دستگاه قضا پیشگیری شد.

رئیس کل دادگستری استان اضافه کرد: با حمایت های ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در استان یزد، خط اول تولید این کارخانه با ظرفیت اسمی سه میلیون مترمکعب کاشی و سرامیک به تولید بازگشت و تا پایان سال با راه‌اندازی خط دوم کارخانه و جذب نیروی کار جدید، ظرفیت اسمی کارخانه که تولید پنج میلیون مترمکعب است، محقق خواهد شد.

دهشیری در پایان خاطرنشان کرد: از آثار و برکت مداخله دستگاه قضایی و شورای حل اختلاف ضمن ایجاد اشتغال برای ۱۵۰ نفر و حمایت از تولید در سال مسمی به تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، سرمایه ۸۰ سهامدار حفظ و از انحلال کارخانه نیز جلوگیری شد و مهمتر از همه این مباحث مادی، اختلاف و گسست عاطفی و انسانی ایجاد شده  بین سهامداران و مدیران ترمیم گردید.

انتهای پیام/س/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول