اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

دولت در روند عادلانه‌سازی یارانه‌ها به نظرات نمایندگان و اقتصاددانان توجه کند

نماینده ماکو در مجلس با بیان اینکه ساماندهی یارانه ها تصمیم مشترک دولت و مجلس بود، گفت: دولت در روند عادلانه‌سازی یارانه‌ها به نظرات نمایندگان و اقتصاددانان توجه کند.

دولت در روند عادلانه‌سازی یارانه‌ها به نظرات نمایندگان و اقتصاددانان توجه کند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمد علی پور نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه 29 خرداد مجلس در نطق میان دستور خود اظهار داشت: بعد از شکست خفت بار آمریکا و فرار از افغانستان رژیم غاصب و ضد بشری اسرائیل سعی دارد با کمک سران سرسپرده منطقه جبهه‌ای در مقابل مقاومت ملت‌های مظلوم و ایران اسلامی ایجاد نماید؛ ایران اسلامی روز به روز تحت رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری و الهام گیری از خون شهیدان و تداوم راه شهید حاج قاسم سلیمانی پر فروغ‌ ‌تر و استوارتر راه خود را ادامه می ‌دهد و رژیم غاصب و جنایتکار اسرائیل در سراشیبی سقوط قرار گرفته است.

وی افزود: مجلس در راستای همراهی و همگانی با دولت در بودجه 1401 اجازه داد چنانچه قصد حذف ارز ترجیحی و یا به تعبیر دولت ساماندهی یارانه‌ها را بر عهده دارد؛ قبلا باید ترکیبات رفاه مصرف کنندگان را به کالاهای اساسی از طریق کالابرگ الکترونیکی به روش مطمئن به انجام رسانده باشند؛ بصورتی که افراد بتوانند این کالاهای اساسی را با نرخ مصوب شهریور 1400 و در سقف تعیین شده تهیه کنند.

نماینده مردم ماکو در مجلس گفت: به جای تهیه کالا برگ الکترونیکی پرداخت نقدی در دستور کار دولت قرار گرفته و همچنین گذر زمان نشان داده است؛ پرداخت نقدی یارانه تجربه موفقی نبوده است و کالاهای اساسی با افزایش قیمت روبرو و یارانه پرداختی جبران افزایش کالاهای اساسی و سایر کالاها نیست.

علی پور با اشاره به جزییات ساماندهی یارانه‌ها اظهار داشت: ساماندهی یارانه تصمیم مشترک دولت و مجلس بود؛ لیکن در بودجه برابر تصمیم اتخاذ شده عمل نشده است؛ با اجرای ناقص ضعف‌های آن مشخص شده است دولت انقلابی باید اقدام عاجلی در این راستا داشته باشد و به نظرات، نکات و نمایندگان مجلس  و اقتصاددان کشور در این راستا توجه داشته باشد.

وی تاکید کرد: رساندن یارانه به دست کسانی که باید مورد حمایت قرار بگیرند و حذف رانت  و مبارزه با فساد کار بسیار ارزنده‌ای است؛ آزاد سازی قیمت چهار الی پنج  قلم کالا بدون فراهم کردن برنامه جایگزین برای آن همراه  برآورد و تخمین  اشتباه دست اندرکاران از اثرات تورمی موجب افزایش قیمت ده‌ها و صدها قلم کالا شده است؛ این مسئله بر اقشار مختلف جامعه فشار طاقت فرسا را وارد کرده است .

نماینده مردم ماکو بیان داشت: از طرفی تعدادی  از افراد شامل پرداخت یارانه نشده و جا مانده‌اند دولت و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی باید سازو کار لازم برای اعتراضات مردم  جامانده از یارانه ،راه اندازی و بطور دقیق رسیدگی نماید تا حق مردم ضایع نشود.

علیپور در پایان خطاب به رییس جمهور گفت:  در برخی بنگاه ها و هلدینگ های اقتصادی حضور بانیان وضع موجود و مدیران نا کارآمد در دولت قبل که درسطح مدیران عامل و سطح هیئت مدیره ها به چشم می خورد که امیدوارم برخورد جدی صورت پذیرد.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول